לתרומות לחץ כאן

הבעל עם צו הרחקה מחוץ לבית, האם חיים בחיובי אישות?

שאלה:

אשתי, מתוך רצון להכריח אותי לטפל בעצמי ולשפר את הזוגיות בינינו, התלוננה עלי לפני הרשויות וגרמה לי לעזוב את הבית ולהיות מסובך עם בימ"ש וצו-הרחקה שבפוטנציונאל זה היה יכול להסתיים בפלילים ומאסר. בסופו של דבר היה עסקת-טיעון שלא יגיע לשלב הזה אך עדיין אני חי כמו כלב מחוץ לבית והיא כרגע מגדלת את הילדים לבד ומחכה ליום שאסיים את הטיפול ואוכל לשוב הביתה. שאלתי היא: האם עדיין יש עלי חיובי שאר כסות ועונה? או שאוכל לטעון שברגע שהסיוט יסתיים אוכל לשוב לפרנס אך לע"ע עלי לדאוג לעצמי לאכסניה (חיפשתי עו"ד שיזרז את הענינים והתייאשתי מזה בגלל המחירים שהם דרשו. כעת זה שאלה של זמן כמה זה יסחב ומתי הם ישחררו את האיסור שלי לשוב הביתה.)

תשובה:

שלום רב,

אני מבין שאשתך עשתה את זה לטובתך כדי שתטפל בעצמך. כלומר, ומיד כשהסיפור יסתיים תחזרו לחיות ביחד. א"כ עדיין אתה מחוייב בהכל. העובדה שכרגע אתה לא יכול לגור בבית בעצם נגרמה באשמתך, הרי אם לא היית עושה את אותם מעשים, אשתך לא היתה מכריחה אותך לעבור טיפול. היא ממש לא מורדת, א"כ מדוע אתה רוצה להיפטר מהחיובים שלך?!

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לטובתי. אכן לטובתי.

    ראשית כל מי היא שתחליט בשבילי על ללכת לטיפולים ועוד תכריח אותי לכך? ואם אני לא מעוניין? האם זאת לא זכותי להשאר "חולה" (כהגדרתה)? היא "החליטה" שאני "חולה" וחייב ללכת לטיפול. היא החליטה שלא לפנות אלי בצורה נעימה ולנסות ליישר את ההדורים. יתכן שהייתי מסכים איתה והולך בלי כל הסיפור ההזוי הזה (דבר שקרה בעבר) ויתכן שהייתי מסביר לה שאין מה לדאוג והכל בשליטה. יתכן שהיא גם הייתה משתכנעת שחששותיה – לא דובים ולא יער! אך ללכת מאחרי גבי ולנקוט בפעולות שירחיקוני מהבית עד שאטפל בעצמי? זה דבר שלא יעלה על הדעת! זאת ועוד, אם היא היתה חושבת לרגע באמת ובתמים על טובתי ולא פועלת בצורה עיוורת הרי שהיו דרכים הרבה יותר פשוטים וקלים לעשות זאת בלי לסבך אותי מעל לראש. ואגב, אם לפני כן היו לי אי-אלו נקודות שלדעתה (ושוב אני מדגיש לדעתה) הייתי צריך טיפול הרי שכעת אני חי עם הזיות, אני סובל מדכאונות, מחרדות ומטראומות ושעות ארוכות במשך היממה (הן ביום והן בלילה, בחלומות-זוועה) עוברים לי סרטים בראש על מה יקרה ביום שאחרי! שאם היא לא מוכנה להתחייב באופן חד-צדדי ובלתי תלוי שללא קשר למה שהיא תראה, תשמע או תחשוב היא לעולם אבל ממש לעולם לא תחזור על הצעד הזה. היא תפנה אלי אישית ותשוחח איתי. אחרת אין לי מה לחפש בבית. אני יעשה הכל בשביל לחזור ואז יום א' יקבל עוד צו-הרחקה בגין עוד משהו שלא העלתי על דעתי! אם זה קרה פעם אחת אין שום סיבה שזה לא יחזור על עצמו! ובקשר ללכת לייעוץ-זוגי הרי שכיום אין לי אימון באיש! לאחר כל מה שקרה אני לא יכול להאמין שמי שאני מדבר איתו לא ילך לסבך אותי יותר!

    אגב, הפעולה שהיא

  2. גם לפי המצב שאתה מתאר כרגע, וגם לפי מה שאני מבין בין דבריך, זה לא ממש "לא דובים ולא יער" ויש לך הרבה מה לעשות, ואני משוכנע ששום אשה בעולם לא פונה סתם לצו הרחקה, זה תמיד בא מתוך ים של כאב ודמעות, לכן אני חושב שזה שהיא מוכנה לתת לך עוד צ'אנס אם תטפל בעצמך, זה המתנה הכי טובה שאשה במצב כזה יכולה לתת לבעלה, ועליך, לשמוח בזה ולקפוץ על ההזדמנות. טפל בעצמך וכך ייטב גם לך וגם לבני משפחתך! אתה מסתכל כביכול היא בגדה בך, בעוד שאם היית קצת מכיר מצבים דומים היית מבין שהיא נתנה לך דבר נפלא, מעטות הנשים שנותנות במצב כזה עוד הזדמנות.
    בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל