לתרומות לחץ כאן

בר מצווה – מה הכי חשוב?

שאלה:

הי, בבר מצווה נהוג גם בכותל וגם בית כנסת בשבת או אפשר לוותר על אחד מהם ? וכן – אפשרי לחגוג בר מצווה בראש השנה ? או לא כדאי ? תודה על העזרה.

תשובה:

שלום וברכה

לגבי החגיגה כחגיגה תעשו מה שנוח לכם, אין חיוב לעשות שום דבר, אם עושים סעודה בליל הבר מצוה היא סעודת מצוה. כמו כן נהוג שחתן הבר מצוה עולה לתורה בשבת אחרי שנעשה בן 13, אבל זה אינוחיוב וגם לא חייבים להזמין את כל העולם לחגוג יחד, הכל לפי הצורך והיכולת ושהילד ירגיש היטב כמה יום זה חשוב ומשמעותי עבורו, יום שבו הוא נעשה גדול ומתחייב לקיים את כל מצוות התורה.

מה שהכי חשוב ויש לעשות הכל כדי להצליח בזה, הוא שהילד ידע ויפנים, שלעולם אבל לעולם לא מוותרים על מצות תפילין! החל מיום הבר מצוה כל החיים למעט שבת ויום טוב, מניחים תפילין בלי לוותר.

רוב נחת ושמחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום רב,
    1.אני עוקבת אחרי כל הנכתב לגבי בר מצוה ומכל ההילולה שעושים סביב הבר מצוה החשוב ביותר הוא הנחת התפילין וזה יכול להיעשות גם בבית.
    2. האם קריאת הפרשה יכולה גם היא להיעשות בבית?

  2. קריאת הפרשה בברכות היא רק מתוך ספר תורה כשר ובפני עשרה גברים. הנושא של התפילין חשיבותו אינה רק ביום הבר מצוה כמובן, אלא יהודים בכל הדורות תפסו כחיוב בסיסי אלמנטרי יהודי להניח כל יום ויום מהבר מצוה ועד יומם האחרון בלא לוותר. הכרתי יהודי גדול רבי מנשה קליין ז"ל שהיה תלמיד חכם מפורסם, שסיפר, כיצד עמדו בתור תוך סכנת נפשות באושוויץ כדי להניח תפילין רגע קט, תפילין שהוברחו על ידי אחד היהודים, והיתה סכנת נפשות אמיתית להניחם, הגרמנים היו יורים במקום כשרואים דבר כזה… אבל יהודים לא מוותרים על תפילין, אף לא יום אחד. רוב נחת ושמחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל