לתרומות לחץ כאן

קנייה מפועל שגנב מבעל הבית

שאלה:

שלום רב קניתי בחנות חליפה, והמוכר התמקח איתי, ובסוף לקח אותי הצידה בשקט ועשה לי הנחה. אני חשבתי שהוא מוכר לי בשחור או משהו ולכן עשה זאת בשקט, כעת גילו את אזני שייתכן שהמוכר גונב מבעל החנות ומוכר סחורה בלי שהוא ידע. שאלתי היא האם אני חייב כעת לשלם לבעל הבית את מחיר החליפה, או שבגלל שאני קניתי לתומי וסמכתי על המוכר שהוא שליח של בעל הבית אזי אני פטור מתשלום נוסף לבעל הבית? או שאולי אני צריך רק לשלם לבעל הבית את ה"הנחה" שקיבלתי ממחיר החליפה המקורי? תודה

תשובה:

שלום וברכה, 

עליך לגשת לבעל הבית ולשאול אותו האם ההנחה שעשה העובד היה בהסכמת בעל החנות. ואם בעל החנות יטען שלא הסכים להנחה, או שיטען שהעובד אכן גונב סחורה, עליך לשלם את מחיר ההנחה – כמה שהוזיל לך. אבל אינך צריך לשלם את כל המחיר של החליפה, אפילו אם יוכיח שהעובד גנב את כל הכסף לעצמו – משום תקנת השוק.

בהצלחה. 

מקורות:

אדם שקנה סחורה מגנב, והתברר שהסחורה גנובה, תקנו חכמים שבעל הסחורה משלם ללקוח את המחיר ששילם לגנב, ואח"כ יתבע בעה"ב את הגנב משום תקנת השוק – שו"ע חו"מ סימן שנו סעיף ב. ולכן גם אם העובד גנב את הסחורה אין הלקוח צריך לשלם שנית על החליפה, אלא ישלם את מחיר ההנחה, והמוכר יתבע את העובד שגנב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל