לתרומות לחץ כאן

הכשר למכונת תספורת

שאלה:

שלום כבוד הרב, האם מכונת תספורת צריכה הכשר כמו מכונת גילוח? אם אני משתמש במכונת תספורת גם כדי להסתפר וגם כדי להקטין את הזקן, ואני לא עושה את זה על אפס אלא תמיד משאיר 6 מ"מ, גם בפאות הראש וגם בזקן, האם זה מספיק? האם יש צורך לרכוש מכונת תספורת כשרה? בברכה, קובי

תשובה:

שלום וברכה

אם אתה לא מסתפר על אפס ודאי שאין בעיה, השאלה היא כאשר כן מספרים את הזקן על אפס [שלא במקום הפיאות שזה ודאי אסור] ובזה יש הבדל בין סוגי המכונות השונות ואסביר: כאשר אתה מגלח את הזקן בהחזקה רגילה של המכונה, אין בעיה בכל מקרה, אבל כאשר אתה הופך את המכונה [לפעמים נוח יותר בפינות מסוימות להחזיק הפוך] זה תלוי: כאשר הסכינים העליון והתחתון שוים, אסור להפוך כך את המכונה, אבל כאשר הסכין העליון קצר בשני מ"מ מהתחתון – מותר, ואולי על הנקודה הזו יש שנותנים הכשר, אבל לא צריך הכשר ניתן לראות בעין.

דברינו על מכונת תספורת ולא על מכונת גילוח שזה נושא אחר.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שאלות:
    1] האם כל חלקי התשובה הזאת תקפים
    גם כאשר סכיני המכונת תספורת [שבמקור מיועדת לקיצור שיער ראש בלבד],
    הינם בגדר תער, ולא בגדר מספריים כעין תער?
    2] האם חובה להיזהר שלא יוציא אפילו שערה 1 משורשה, מכל שערות הזקן,
    בעת שחותך עם מכונה כזאת?

    תודה.

  2. 1. מכונת תספורת עובדת בצורה של מספריים, סכין שמתחכם עם מסרק על ידי פעילות מהירה של הסכינים ימינה ושמאלה. אם זה תער זו לא מכונת תספורת.
    2. בודאי יש להזהר אלא שאם יש מרווח קטן בין גובה הסכין העליון לתחתון או שמחזיקים את המכונה נכון, זה לא אמור לקרות.

  3. 1] מה הכוונה: "סכין שמתחכם עם המסרק".
    שמתוחם עם מסרק?
    או שמתחכך עם מסרק?

    2] רשום: מספריים כעין תער, הכוונה שפעולת החיתוך,
    היא בשיטת המספריים, ולא בשיטת הסכין.
    כלומר אין סכין שלבדו יכול לחתוך.
    אלא רק באמצעות פעולת 2 הלהבים יחד, זה נחתך בגזירה.
    אבל התוצאה כן דומה לתוצאת חיתוך באמצעות תער.
    השאלה:
    היכן קיים זוג מספריים כזה.
    שאפשר לראות, שהן וודאי לא חותכות, באמצעות להב 1,
    אבל וודאי כן חותכות, באמצעות גזירה?
    האם כל זוג מספריים נפוץ מתאים להגדרה הזאת?

    3] האם 4 תנאים אלו,
    הינם כל התנאים למכונת גילוח זקן כשרה:
    א] כל 1 מהלהבים לא חד מספיק,
    כדי שיהא אפשר לחתוך רק באמצעותו. בלי עוד סכין.
    ב] כל 1 מהלהבים לחלוטין לא נוגע בעור.
    גם בעת הידוק המכונה לעור.
    גם רק חלקית דרך רשת ההגנה, לא נוגע בעור.
    ג] אין משיכה, של כל שערה משערות הזקן, מתוך העור.
    לא כדי להוציא אותה לחלוטין, בלי לחתוך אותה.
    ולא כדי להוציא אותה חלקית, כדי לחתוך אותה
    ממקום שלכתחילה הינו קרוב לעור יותר, או שורשי יותר.
    ד] מהגילוח באמצעות המכונה,
    כל שערה משערות הזקן, הינה בהכרח באורך ארוך יותר,
    מזה הנשאר מגילוח באמצעות תער.

    תודה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל