לתרומות לחץ כאן

ייחוד חתן עם החמות

שאלה:

חתני מגיע אלינו בצהרים לאכול ולנוח. יש יום שאשתי לא בעבודה אלא בבית. 1) האם זה ייחוד כשהדלת סגורה אך לא נעולה? בני אשכנז. 2) האם משנה אם אני בעיר או לא? 3) אם אני בעיר אך מנוע מללכת ללא עזרה סיעודית, זה נחשב בעלה בבית? 4) אם אני גם בבית בחדר אחד, אך מנוע מללכת ללא עזרה סיעודית, האם זה ייחוד בין חתני לאשתי, היות ואני מנוע מלהסתובב בבית ללא עזרה סיעודית? הבהרה, כשאשתי בבית, היא מטפלת בי.(בשאר הימים יש לי מטפל).

תשובה:

שלום וברכה

כאשר אתה בבית אין בעיה, למרות שאתה מנוע מללכת לבדך, אבל כשאינך בבית ואין לך דרך להגיע מחמת המגבלה הפיזית, זה בהחלט עשוי להיות אסור, כאשר אין אנשים אחרים שאמורים להכנס בכל רגע, וביום כזה גם אם הדלת אינה נעולה יש בזה בעיה של יחוד כיון שאף אחד לא יכול לבוא הביתה בלא רשות. זאת מלבד הנדון שיש בכלל באדם שליבו גס בה, כלומר יש ביניהם יחסי קירבה כמו חתן לחמותו, שבזה סברו חלק מהפוסקים שלא מועיל מה שאנשים אחרים יכולים לבוא ואין היתר של פתח פתוח לרשות הרבים, ראה בענין זה כאן.

רפואה שלמה ובשורות טובות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. רוצה ללבן השאלה. כשאני בבית – אין בעיה, האם כשאני יישן גם נחשב שהבעל בבית כמו שהוא ער?
    5 )ומענין לענין באותו ענין, אם ביתי באה אלינו כשאני רק עם מטפל והיא נמצאת בביתי רק איתי והמטפל, האם זה ייחוד, כשהמטפל שותו"ומצ ? 6) וכשהמטפל אינו שומר ת"ומצ ? 7 ) וכנ"ל, אם האבא יישן , זה אותו דין כמו שהוא ער ?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל