לתרומות לחץ כאן

מוטב יהיו שוגגין

שאלה:

שלום כבוד הרב, אני עוסק בתקופה האחרונה בכתיבת מאמרי קודש בנושאים שונים לזיכוי הרבים, אם נניח שאני מעריך למשל שרק5% מהקוראים יתחזקו מהמאמר, והשאר יהפכו למזידים.. יש עניין לפרסם? אשמח להרחבה קצת על הנושא של מוטב יהיו שוגגין כי יש לי לפעמים התלבטויות על כתיבת דברים מסוימים, תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

ראשית, לגבי חיוב תוכחה הרי אמרו חכמים שיש להוכיח שוב ושוב אפילו מאה פעמים, עד שיכנו… כלומר, למרות שאני רואה שהאיש הזה כרגע לא מעוניין לשמוע, כל עוד יש סיכוי שיקבל את הדברים, אפילו הוא סיכוי קטן, יש להוכיחו שוב ושוב…

שנית, יש לקחת בחשבון שרוב האנשים שקוראים את המאמר שלך אינם שוגגים בהכרח, הם יודעים את הדברים במישור המעשי, אבל לא מקיימים מחמת הרגל או עצלות, המאמר שלך אולי יעורר אותם להתחזק, וזה ודאי דבר טוב.

ובכלל, עלינו התפקיד להרבות דעת בעם ישראל ולגלות כבוד שמים, לא באנו לעולם כדי להצניע את מציאותו ולגרום לכך שאנשים יהיו יותר שוגגים…

כמו כן, מי שקורא מאמרים כאלו כבר יודע הרבה… זה לא האנשים שלא יודעים כלום…

בהצלחה רבה!

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. אכתוב מה הבנתי, אם יש טעות אשמח שהרב יתקן, הרב אומר שכאשר אומרים דבר הלכה לאדם אחד ,והוא לא ידע את ההלכה עד עכשיו, לא משנה בדאורייתא או דרבנן,אם יש סיכוי קלוש (2% למשל)שיקיים, יש לומר לו, וכן באותו ציור בציבור שלם,ורק 2% מהציבור יקיים והשאר יהפכו למזידים, עדיין כדאי לפרסם, ובמצב שהרבה מהציבור כבר יודעים,זה הרבה יותר פשוט, ( וכך המציאות בדרך כלל)
    תודה רבה

  2. האם דברי הרב לא סותרים את משמעות הכלל מוטב יהיו שוגגין? האם חז"ל בכלל הזה לא התכוונו לומר שאפילו אם יכולה לצאת תועלת ברמה מסוימת מפרסום ההלכה יש לוותר על כך כדי שהרוב הגדול לא יהפוך למזיד? בלי ההבנה הזאת , קשה לי להבין מה מוטב יהיו שוגגין בא לומר

  3. הכלל הזה נאמר על דבר ספציפי שידוע שחוטאים בו ולא יחזרו בתשובה, אבל לבוא ולומר בוא לא נלמד תורה כדי שיהיו שוגגים זה מגוחך… בשביל מה באנו לעולם הזה?!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל