לתרומות לחץ כאן

עקיפה של מערכת הוצאה לאור כדי לחסוך דמי תיווך

שאלה:

שלום. אני אברך העוסק בכתיבה תורנית. לאחרונה התקשרתי עם מערכת הוצאה לאור העוסקת בענין הנ"ל וקיבלתי מהם עבודה של עריכת שיעורים של רב מסוים. לא היה קשה להבין מי הוא אותו רב, והחלטתי על דעת עצמי לפנות אליו לגבי העבודה אם הוא מעונין להיות עמי בקשר ללא 'דמי התווך' שלוקחת המערכת. האם נהגתי כדין ? ואם לא כמה אני צריך לשלם למערכת?

תשובה:

שלום וברכה,

עליך לשלם דמי תיווך מלאים למשרד שהביאו לך את העבודה ותיווכו לך את מחבר הספר.

בהצלחה.

מקורות:

המשרד הוצאה לאור שהביאו לך חומר להוציא וניכר מהחומר מיהו הרב שכתב את הספרים, הרי נחשב שהם תיווכו לך עבודה, ומגיע להם שכר תיווך מאחר והתנו על כך מראש. והעובדה שהלכת ועקפת את המשרד לא משנה את המציאות שהם המתווכים ולהם מגיע שכר מלא. אם הרב המחבר יוציא ספר נוסף, ויגיע אליך לא יחול על כך תשלום של תיווך, כיון שזו עסקה חדשה.

משעה שהיה: שדכן הציע שידוך לשני הצדדים, שני הצדדים החליטו לחסוך תשלום שכר שדכנות, ולכן החליטו שהם ייקדמו את הצעת השידוך בינם לבין עצמם, ללא עזרת השדכן, ובכך יצטרכו לשלם לשדכן רק שליש כדין מתחיל, וייפטרו מתשלום של אמצעי וגומר. וברוך השם השידוך הסתיים, ותובע השדכן את כל שכרו – הדין עם מי? התשובה: השדכן יקבל את כל שכרו, מאחר ובפעולה שחיבר ביניהם סיים את כל שידוך, והתברר שאכן לא היה צריך שוב את עבודת השדכן יותר. ומה שהסתדרו בינם לבין עצמם מעיד שההצעה ההתחלתית היה בכוחה לסיים את השידוך. וכמו כן בשאלתך…   

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל