לתרומות לחץ כאן

בית הדין של הרב וייס

שאלה:

אני גם רואה כעת שהרב יוסף בנו של הרב אשר וייס ישב בראש בית הדין שדן בפרשת הרב טל ואני כעת תמהה בכפלים. הרב וייס מינה את הרכב הבי"ד והושיב בראשו את בנו .והוא טוען שביה"ד אינו יכול לפסוק בניגוד לדעתו ועל אחת כמה וכמה כאשר בנו ישב בראש בית הדין הזה. ואני באמת שואל גם אם הדיינים הם צדיקים ויראי שמים,האם אין כאן חשד או חשש אפילו למראית עין והאם באמת ניתן למנוע לזות שפתיים והיכן מתקיים כאן והייתם נקיים מה' ומישראל..זה פשוט מריח לא טוב..

תשובה:

ידידי,

על זה אומרים: לא תוכיח שאין לך אחות…

הרכב הבי"ד המיוחד שדן בפרשה היו: אב"ד: הגאון הרב מיכאל בלייכר שליט"א אב"ד ביה"ד הרבני בחיפה לשעבר שנקרא ע"י הגר"א וייס וביקש ממנו לעמוד בראש ההרכב. שני הדיינים הנוספים היו: הגאון הרב צבי גרטנר, והגאון הרב עובדיה יוסף טולידאנו שליט"א. לרב וייס יש במקרה בן אחד וקוראים לו הרב בנימין (או בשמו המלא: יוסף בנימין). – עכשיו מריח לך קצת יותר טוב…

כתבת בשאלה הקודמת שחשבת על הדברים. לטעמי לא מספיק. אולי ננסה לחשוב שוב ביחד:

אני יוצא מנקודת הנחה שאינך נמנה על תלמידי ישיבת תורת החיים. אז מה היה לנו כאן. מאחר שהדברים מפורסמים נחסוך את הפירוט. קמו מערערים על מעמדו של הרב טל מחמת סיבות כאלה ואחרות. הוקדם בי"ד שקבע שהעובדות שפוסרמו נגדו אינן נכונות כלל (מלבד המקרה היחיד שפוסרם). כלומר, אפילו אם נלך לפי חוש הריח שלך, המצב הוא כך: יש מצדדים להעבירו מתפקידו ויש מצדדים להשאירו.

איפה אתה בתמונה? יש לך איזה נפק"מ אם הרב טל יעמוד בראש ישיבת תורת החיים או לא? מה מביא אותך להיכנס לכל הרחש בחש הזה ולהאמין לכל שטות שמסתובב ברשת, הרי התקשורת מוזנת ממי שמזין אותה. והם או בצד א' או בצד ב', כלומר, כל מי שמזין את התקשורת הוא נוגע בדבר. אז מדוע אתה נוהג כנביא ומנסה לנחש עם מי הצדק? אינך חושש שמא בכל זאת המצדדים בהישארותו בתפקידו צודקים ונמצא שאתה נכשל בלשון הרע וכו'? כל כך ברור לך ההיפך?!

בתשובה הקודמת כתבתי לך "ווארט" מפרשת השבוע. עתה נסיים עם הפרשה האחרונה שקראנו. הגמרא במסכת סנהדרין קט מביאה שאשתו של און בן פלת הצילה אותו ממחלוקתו של קורח, בטענה למה זה משנה לך אם משה רבינו יעמוד בראש העם או קורח. אתה ודאי לא בתמונה.. ידידי, מי יציל אותך!

 

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. לצערי, כל המלעיזים על בית הדין- אין שום דבר שישכנע אותם, כי הם החליטו מראש מה הייתה צריכה להיות התוצאה.
    (גילוי נאות: יש לי קשר עקיף לישיבת תורת החיים, אך לא פגשתי מימיי את הרב טל)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל