לתרומות לחץ כאן

אחריות חלקית של הניזק בתאונת דרכים

שאלה:

אם נכנסתי לצומת ברמזור אדום ופגעתי ברכב שהיה לו אור ירוק ונגרם נזק ובבית משפט פסקו שיש לי 90% אחריות אבל יש גם 10% אחריות לנהג הניזק כי הוא היה צריך לבדוק שאף נהג לא עובר באור אדום, כך שלמעשה חברת הביטוח שלי לא תשלם לו יותר מ 90% מהנזק האם אני חייב לשלם מכיסי את ה 10% הנותרים?

תשובה:

שלום וברכה,

נהג שנסע באדום ונתקע בנהג שנסע בירוק, הנוסע באדום נחשב שלא ברשות, והנוסע בירוק נחשב ברשות, ולכן המזיק חייב בכל הנזק. ולמרות פסיקת בית המשפט לפטור את המזיק ב10% אין זו סיבה לפטור את המזיק מבחינת ההלכה.

אלא שמצוי שהפיצוי שמקבל מהביטוח הוא הרבה מעבר למה שמחויב מצד ההלכה, ולמשל פעמים שלפי הלכה חייב המזיק לשלם 10,000 ש"ח עבור הנזק, ומחברת הביטוח יקבל הניזק 15,000 ש"ח, כיון שמשקללים גם הוצאות צדדיות שאינם מחויבים לפי הלכה (ומותר לקחת את הפיצוי המרבי מחברת הביטוח), ופעמים שה90% שקיבל מחברת הביטוח כוללים 100% שאמור לקבל לפי הלכה, ובמקרה כזה לא יצטרך המזיק לשלם עוד 10%.

בהצלחה.

נימוקים:

חוקי התנועה הם הקובעים בהלכה, ולפי החוק שאסור לנסוע ברמזור אדום, א"כ הוא נחשב המזיק, פסיקת בית המשפט לא משנה את הגדרת החוק, אלא שיקול דעת של השופט, וכיון שלפי הלכה הנהג שנסע באדום הוא המזיק, השיקול דעת של השופט לא תשנה את ההלכה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל