שאלה:
שו"ע סימן שי"ח "האילפס והקדרה שהעבירן מרותחים מעל גבי האור, אם לא נתבשל כל צרכו אין מוציאין בכף מהם" מכיון שמגיס ומבשל… הרי ידוע שכלי שני לא מבשל… למה כאן כן? רב תודות לרב
תשובה:
כאן לא מדובר בכלי שני אלא בכלי ראשון שאינו עומד על האש, לקחת את הסיר מהאש והנחת אותו על השיש, הוא לא הופך להיות כלי שני… כלי שני זה אם הורקת את המאכל מסיר זה לכלי אחר.
ערב טוב.
אז למה לאדים אין דין של עירוי בלבד ולא נאסור קטשופ או כל מלחיה מאדים שייהפך להיות חלבי או בשרי?
אכן יש להזהר במידה ומערים מהמלח או תבלין אחר קרוב מאוד לסיר המעלה אדים, לייחד תבלינים שונים ולחלב ובשר. אם מערים מגבוה כשהאדים כבר קרים הדין שונה כמובן, אבל זו הנהגה נכונה מאוד.
למה אין לאדים שהם כבר לא כ"ר רק דין כדי קליפה?
ואז? מותר לשים בתבשיל חלבי?
מה הזיכוי שדבר שרק מבשל כדי קליפה , גם באויר ישמור על חום יס"ב ,וכולי
זה שעירוי מכלי ראשון מבשל כדי קליפה למרות שהוא באויר זו הלכה פשוטה וידועה.
השאר תגובה