שאלה:
שלום לכבוד הרב בסימן שיח' סעיף טז גבי אינפאנדא כותב הרמ"א "שבמקום צורך יש לסמוך על סברא ראשונה אפילו לכתחילה". האם כוונתו שבמקום צורך מותר להניח שומן קרוש אפילו במקום שהיד סולדת בו ולא חישינן לבישול – דאזלינן בתר שעת הנחתו וכדכתב בס"ק ק', ופסיקת המשנ"ב בס"ק קד' לחוש לבישול הלח היא כשאין מקום צורך, או שההיתר הוא רק לעניין נולד דלעניין בישול עדין חוששים לבישול הלח שנימוח?
תשובה:
ברור שהכוונה שמותר להניח אפילו לכתחילה, לא ניתן לבודד טכנית בין האיסור של בישול לשל נולד לענין לכתחילה… לכתחילה הכוונה שמותר להניח.
יום נעים.
מחילה כבוד הרב .
בס"ק קד' המשנ"ב שם חילק בין נולד לבישול, ועל כן שאלתי לעיל אם גם בדבריו של הרמ"א בענין מקום צורך , יש לחלק..
ברור שאלו שני נושאים שונים, אבל למעשה הוא הרי התיר…
השאר תגובה