לתרומות לחץ כאן

תלונה על שירות גרוע

שאלה:

בס"ד ישנה פקידה בבנק שלאחר מספר פעמים שנפגשתי איתה בסניף, שהייתי צריך ממנה שירות היא התנהגה בצורה מחפירה: ברמת השירות, בטון הדיבור, ביחס הכללי. תחושת האדנותיות שבסגנון שלה. זוועה. אבל הבלגתי. שמתי לב שהיא מאוד נחמדה ושירותית לאנשים אחרים האם להתלונן עליה בפני הממונים עליה ?

תשובה:

שלום וברכה,

פקידה בבנק צריכה לתת שרות אדיב ויפה לכל הלקוחות. ולכן מותר לך להתלונן על השרות שלה – אך בתנאי שאתה מדגיש שלך היא לא נתנה שרות הוגן ולאחרים כן. כדי שלא ישתמע שהיא לא טובה לכולם. ובזה הם יבדקו מדוע לך היא לא נתנה שרות יפה.

וכן יש למלא את כל התנאים שכתב החפץ חיים כסיפור לשון הרע לתועלת. ואלו הם: 1. שיראה בעצמו ולא ששמע מאחרים. 2. שלא יחליט מהר שהשני פעל שלא כדין, אלא יתבונן היטב האם השני עשה עוול. 3. שיוכיח את החוטא תחילה בלשון רכה. 4. שלא יגדיל את העוולה יותר ממה שהיא. 5.  שיתכוון לתועלת ולא לנקמה או שנאה. 6. אם יכול לסבב שתגיע התועלת בצורה אחרת. 7. שלא יגיע לו נזק יותר מכפי הדין. 

בהצלחה. 

מקורות:

ראה חפץ חיים כלל י.

 

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל