לתרומות לחץ כאן

אוסף שאלות

שאלה:

שלום לכבוד הרבנים שליט"א, 1. אם בתחילת היום עדיין איני יודעת האם אסע מחוץ לעיר בהמשך היום ואם כן אז לאיפה (ז"א איני יודעת האם לקנות חופשי יומי הכולל אזור גדול או קטן יותר), האם אני יכולה לנסוע בתוך העיר בלי להעביר כרטיס רב קו (ז"א בלי לשלם זמנית) מתוך הנחה שבהמשך היום ממילא אקנה חופשי יומי אזורי כלשהו שיכלול בדיעבד נסיעות בתוך העיר? (לפעמים צפויה נסיעה שמתבטלת במהלך היום וקרה שקניתי חופשי יומי אזורי לחינם בלי להשתמש בו מחוץ לעיר). 2. בלימודי תעודת הוראה, אני נדרשת לכתוב עבודות המסתמכות על ראיון/סיפור אישי של תלמידים/אנשים כלשהם. האם זה בסדר להמציא סיפורים שיתאימו לדרישות העבודה? (האופציה השניה מיותרת ומסורבלת). 3. פירות שנקנים בשוק בבאר שבע האם יש בהם חשש ערלה? איך אפשר לדעת? האם אפשר לסמוך על ירקן מסורתי בעניין זה? תודה רבה וכל טוב.

תשובה:

שלום וברכה,

1. לפי התקנון אסור לעלות ללא תשלום, ולכן אין אפשרות לעלות ואחרי כמה נסיעות להחליט כמה לשלם. במקרה שעבר על התקנון ונסע ללא תשלום, צריך לשלם על כל נסיעה בנפרד, ולא לכלול את כל הנסיעות רטרואקטיבי בכרישת כרטיס חופשי יומי. מאחר והזכות לחופשי ניתנת רק אחר הרכישה.

2. ניתן להמציא סיפורים עבור כתיבת עבודה. גם בהמצאה של הסיפור, ועריכתו, יש בזה בחינה של כישורי התלמיד.

3. יש פרות שקיים בהם חשש איסור עורלה, ויש פרות שלא קיים בהם חשש של איסור ערלה. ועל פרות שקיים בהם חשש יש לקנות בחנות עם הכשר מהודר בלבד.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום,
    תודה רבה.
    1. אם כבר נסעתי כך (בתוך העיר לפני שרכשתי חופשי יומי) מספר פעמים, ואיני יכולה לשחזר כמה פעמים זה קרה, כמה עליי לשלם עכשיו?
    3. באילו פירות קיים חשש של איסור ערלה? והאם אפשר לקנות פירות אלו ברשתות מזון כגון שופרסל (לא מהדרין)?
    תודה וכל טוב.

  2. את צריכה להשלים לפי החישוב שנראה לך.
    יש לברר במשרדי כשרויות באילו פירות אין חשש. כמדומני שברוב הפירות אין חשש עורלה. כמובן שיש לעשר את הפירות – אם אין הכשר מוסמך על המעשרות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל