לתרומות לחץ כאן

תשלום על עבודה לאדם שנפטר והיורשים מסוכסכים

שאלה:

אימי נפטרה וקבענו עם מכר שמתעסק במצבוצ שלקראת השבעה יכין כרית בלבד ועד השלושים נסגור לגבי המצבה. וכך היה. בשבעה הכרית היתה מוכנה וסיכמנו להיות בקשר. במקום היה עוד בעל מקצוע והוא פנה אלינו והציע את שרותיו. בהתייעצות במשפחה הוחלט לקבל ממנו הצעה כדי להתעדכן פחות או יותר במחירים. הוא במקום נתן הצעות לגבי סוגי המצבות וסכמנו שנבדוק. בינתיים פנינו למכר שיתן הצעה והוא לא ענה לטלפונים. כל הניסיונות ליצור איתו קשר גם דרך אנשים שמכירים אותו עלו בתוהו ולא הצלחנו ליצור איתו קשר. בינתיים הזמן עשה את שלו והיינו חייבים לסגור כדי שהמצבה תהיה מוכנה לשלושים. כך שנאלצנו לקחת את הקבלן שנתן הצעה ואכן הוא הכין בזמן. בכל מקרה הוחלט ליצור קשר עם המכר לגבי התשלום לכרית שהוא הכין ושוב אין קול ואין עונה. דרך אחד המכרים המשותפים התברר לצערנו שהבחור חלה ולא ניתן לבקרו. לאחר תקופה קצרה הוא נפטר. הוחלט לשלם ליורשים את הסכום המקובל אולם התברר שהבחור היה גרוש ובנוסף הילדים מסוכסכים ביניהם ובעצם לא יודעים מה לעשות. למי לשלם את הסכום על העבודה של הנפטר?

תשובה:

שלום וברכה,

התשלום של העבודה יש לשלם ליורשים – רק היורשים שזכאים לרשת לפי התורה. ולכן יש לודא האם הניח צוואה הלכתית לפני שנפטר. אם הניח צוואה שבניו ובנותיו יירשו, יש לחלק את השלום למספר הבנים והבנות, ולשלם לכל אחד את חלקו. ואם לא הניח צוואה הלכתית, והשאיר אחריו בנים ובנות, יש לחלק את התשלום רק לפי למספר הבנים, ולתת לכל בן את חלקו. 

בהצלחה ובשורות טובות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לצערי אין עם מי לדבר. הנפטר היה גרוש. היורשים מסוכסכים ביניהם וניסיתי גם דרך קרובי משפחה לברר למי ניתן לשלם והם בעצמם אין להם תשובה. מדובר בכמה מאות שקלים. אני מתעסק עם הסיפור הזה כבר 8 חודשים. כל הניסיונות במבוי סתום. האם ניתן לתרום לעילוי נשמתו דברים בקדושה לצרכי רבים?

  2. שלום,
    תרומה לבית כנסת לא פוטרת אותך, אתה צריך לשלם ליד היורשים. אם אתה מודיע לבני המשפחה שאתה חייב לאבא כסף, ואתה מעוניין לשלם, בזה אתה ממלא את חיובך, וכשהם יחליטו לדרוש תצטרך לשלם, עד אז אינך צריך להתעסק בזה יותר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל