לתרומות לחץ כאן

אי הגעה לטיפול – חיוב תשלום

שאלה:

בס"ד שלום עליכם! קבעתי תור לטיפול בקליניקה פרטית ושכחתי להגיע,והמטפל אמר לי שהוא חיכה לי במיוחד בשעה שנקבעה,אני מטופל תקופה אצל המטפל וכל ביקור אני משלם לו.השאלה האם אני צריך לשלם לו גם אם לא הגעתי? אודה על תשובתכם

תשובה:

שלום וברכה,

הזמין תור אצל מטפל/רופא, ולא הגיע, אם התור שלו היה על חשבון לקוח אחר – שמחמתו הפסיד המטפל פציינט אחר, חייב המזמין הראשון לשלם לו על הפסדו. ואם לא הפסיד המטפל שום פציינט, אלא שהמתין שעה לחינם אין חובת תשלום. למותר לציין שאדם שקובע תור, חייב להופיע בזמן הנדרש. אלא שאם לא הופיע אין חיוב תשלום.

בהצלחה.  

מקורות:

בשולחן ערוך חו"מ סימן שלג מבואר שאם שכר פועל לעשות לו מלאכה, וחזר בו בעה"ב וביטל את הפועל – אם התחיל הפועל במלאכה, חייב הפועל לשלם לו שכרו כפועל בטל. ואם לא התחיל הפועל במלאכה, אינו חייב לשלם לו, ואין לפועל על בעה"ב אלא תרעומת. אמנם מחמת אותו בעה"ב הפסיד הפועל עבודה במקום אחר, חייב לשלם לו את הפסדו. ודנו פוסקי זמנינו שמטפל או רופא שמקבל קליינטים במשרד או בביתו, ולא יצא לקראת מקומו של הקליינט, אלא המתין בביתו לא נחשב לתחילת מלאכה, ולכן אין חובת תשלום על ביטול התור. ואם הפסיד המטפל קליינט אחר, חייב לשלם לו הפסדו. ראה משפטי החושן (ביה"ד הישר והטוב) ריש סימן שלג.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל