לתרומות לחץ כאן

ירושת האשה בנכסי בעלה.

שאלה:

שלום וברכה, שאלה בנושא צוואה וירושה, אביו של בעלי נפטר לפני הרבה שנים, לאמו יש 2 דירות במרכז והכנסה גבוהה מדי חודש, האם בעלי יכול לדרוש את חלק אביו שהשאיר מנכסיו? יש לציין שאימו חיה חיי מותרות שזה אומר בתי מלון, מסעדות וטיסות לחו"ל ואילו בעלי שהוא בנה חי בצמצום ,בשכירות ואפילו כסף לשים את הילד במעון אין באפשרותנו. מה דעת התורה בנושא?

תשובה:

שלום וברכה,

איני יכול לכתוב תשובה על שאלתך, כל עוד אין לי פרטים על העזבון של האבא – על מי רשום הנכסים, ואם היה כתב ויתור אחר מות האב. לכן אכתוב רק את דיני ירושה. 

מהתורה האשה לא יורשת את בעלה, והעזבון עובר ליורשים – בנים וכו'. אמנם יש זכות לאשה לגור בבית הבעל כל עוד היא אלמנה. חלק מתנאי כתובה שכל עוד האשה אלמנה ולא מתחתנת עם בעל אחר יכולה לדור בביתו של הבעל – דירה שראויה לה. ואם השאיר הבעל שתי בתים, או בית יקר וגדול מאוד, יכולים היורשים לתת לה בית שראוי לה ואת השאר לקחת כיורשים. בנוסף, מקבלת האשה את הסכום שכתוב בכתובה, שזה זכות ממונית שמגיע לה כאשר מתגרשת או התאלמנה. 

כאשר הדירות רשומים על שם שני בני הזוג, הרי שחצי מהרכוש שייך גם לה, ועל זה לא חל הירושה וזה ממון שלה אישי. ולכן אם יש שתי דירות, או כספים בחשבון בנק, תקבל האשה מדור לגור בו, ובנוסף חצי מכל הנכסים, כיון שהם שלה.  

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל