לתרומות לחץ כאן

מה עושים ביום העצמאות?

שאלה:

לכבוד הרב האם לחגוג את יום הזיכרון זה ביזוי הרבנים משום שהבנתי שהרבנים לא רצו שזה יהיה בזמן ספירת העומר? דרך אגב למה לא? תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

אני מניח שכוונתך ליום העצמאות, יום הזכרון אינו חג אלא יום של צער וכאב לאלפי רבבות ישראל שמתייחדים ביום זה עם נשמת יקיריהם שנהרגו בקיצור ימים ושנים. הנושא של יום העצמאות אינו ביזוי הרבנים, אלא ראשית יש להקפיד שלא לעבור על דיני ימי הספירה, כלומר אסור מוזיקה ואסור להסתפר וכו'. יש גם ענין חינוכי כפול, ראשית, הסיבה העיקרית שחכמי הדור נמנעו מהשתתפות באירועי ימי הזכרון והעצמאות, הוא משום שהדבר יוצר בלבול אצל הצעירים, כביכול אנחנו חלק ומכירים בענין הציוני החילוני שעיקרו הוא ככל הגויים בית ישראל ולהיות עם חופשי בארצנו חופשי לעשות מה שרוצים… אנחנו מתבדלים מהחילוניות ולכן לא רוצים חגיגות לאומיות מסוג זה. הענין הוא חלק ממכלול שלם של דרך חיים השומרת ומגינה על הנוער מפגעי הרחוב. וברגע שאתה כן משתתף באירועים אלו אתה יותן חשיבות ולגיטימציה למערכת חיים שאינה על פי רצון התורה. שנית אתה נותן בלב הנוער את התחושה שאכן הרבנים פשוט לא מבינים מה הם חיים יפים… יש לזה השלכות מסוכנות בכל התחומים.

לכן מה נאה עשו בתי מדרש רבים, שביום זה קבעו בר בי רב לחד יומא עם שיעורי תורה, כך הילד רואה שכשאר יש לאבא חופש מהעבודה הוא לא מחפש לעשות מנגל ביער ירושלים, אלא הוא רץ לבית המדרש, וחוזר הבית בפנים זורחות ושמחות שזיו התורה שוכן עליהם, ויש יותר ניחותא ושמחה, וכך הילד מקבל שיום של תורה הוא יום יפה ושמח!

שנזכה לכל הטוב.

מקורות:

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל