שאלה:
מכשיר מיקרוגל חמץ עם שאריות חמץ ממשיות בתוכו שלא נמכר לגוי בפסח- יש בעיה להשתמש בו אחרי הפסח מצד חמץ שעבר עליו הפסח? יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בנושא זה?
תשובה:
יש לנקותו היטב, כי אותם שאריות הם חמץ שעבר עליו הפסח [גם זה בדיעבד יבטל בשישים אבל לכתחילה לא עושים זאת], אבל לאחר הנקיון אין בעיה, כי בליעות שבכלים לא אסורות לאחר הפסח. להבא יש לנקות את החמץ לפסח… אין צורך לשאול בכל שאלה אם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים…
להבהרה:
1. תשובתכם-היא גם למיקרוגל ולאו דווקא לתנור או שאין הבדל הלכתי ביניהם?
2. תשובתכם- גם אם המיקרוגל לא עבר כלל הכשרה לפסח לפני חג הפסח?
3. האם ניקוי שנעשה לפני חג הפסח- של שאריות החמץ בחומרי ניקוי קרים ממש- פגמו את החמץ הנראה לעין- שאינו בלוע- גם בלי להפעיל את המכשיר עם מים רותחים או חומר ניקוי שירתח בתוכו?
1. אין הבדל.
2. כן.
3. אין מציאות כזו, זה סתם צבע, ומכל מקום יש להקל.
הכוונה בתשובתכם לשאלה 3- שחומר ניקוי לא פוגם את החמץ במצב קר ורק במצב חום שהיד סולדת בו ומעלה?
לא, כוונתי שבדרך כלל לא מדובר בממשות חמץ אלא בכתם שומן שהוא רק חזותא בעלמא, ובכל מקרה למעשה מותר.
השאר תגובה