לתרומות לחץ כאן

זוגיות לא הולמת של הבת / חינוך חילוני לילד דתי

שאלה:

ביתי בת ה 17.5 יוצאת עם בחור חילוני בן 19 המגיע ממשפחה דתית. הוא היה דתי עד לפני כשנה וחזר בשאלה. בנוסף עשה קעקוע אחד בגופו. אנחנו משפחה דתית שומרת שבת ומסורת אך ילדינו לומדים בבתי ספר חילוניים. חשוב לי שביתי תנהיג אורח חיים דתי בביתה. ילדיי מעולם לא עזבו את הדת ותמיד הנחלנו להם את ערכי הדת בבית למרות החינוך החילוני בבתי הספר. גם עניין הקעקוע מאוד מציק לי אך אני חסרת אונים ולא יודעת כיצד לנהוג. מצד אחד חשובים לי בחירותיה של ביתי , מצד שני אם אדבר איתה על עניינים אלה (וניסיתי) זה ירחיק אותה ממני (פערי דורות , אלה החיים שלה ואני לא אמורה להתערב וכו'). מה עושים ?

תשובה:

ברור מאליו שיש לעשות הכל כדי להפריד ביניהם, לנסות להסביר בנעימות את החשיבות של הדת, אדם שהיה ועזב הוא יותר גרוע מבחינה זו ממי שאינו מכיר… אין לוותר רק צריך לעשות זאת בחכמה באופן שיכול להועיל.

הערה קטנה, אם חשוב לך החינוך הדתי של הילדים אז למה בית ספר חילוני?! מה יעשה הבן ולא יחטא?! את מעמידה את הילדים כמעט במצב בלתי אפשרי מהבחינה הזו, הסיכוי שישארו דתיים כאשר הם לא לומדים במוסדות של יראי ה' שואף לאפס לדעתי וחבל! גם אם בית הספר החילוני משום מה יותר מוצא חן בעיניך מבחינה לימודית וכדומה, הדת חשובה מן הכל, היא יסןד קיומנו! אין לוותר בנושא הדתי לצורך רמה לימודית גבוהה וכדומה. כל מי שאת יכולה מהילדים להעביר למוסד עם יראת שמים, עשי זאת, ויפה שעה אחת קודם. המקרה שציינת הוא רק סימפטום לכל מה שעתיד באופן טבעי להתרחש איתם וכאשר מאחרים את הרכבת כבר אין הרבה מה לעשות.

בהצלחה רבה ורוב נחת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל