לתרומות לחץ כאן

כלים חלביים ובשריים יחד בכיור

שאלה:

שלום וברכה יש לי שאלה בעניין בשר וחלב . זה גורם להרבה מאוד מריבות בין בעלי ולי. יש לנו שני כיורים סמוכים זה לזה כיור בשרי וחלבי . לעיתים בזמן שמארגנים את השיש בלי כוונה נופל סכין חלבי או ההפך לכיור השני. בעלי רואה את זה בחומרה רבה. ולא פעם מעליב ופוגע ואומר ששבית הזה אין שמירת בשר וחלב ואני מאכילה את הבית טריפות וכוץ זה מאוד פוגע בי. אנחנו בית מלא אנשים ולעיתים זה קורה בגלל טרידה והרבה עבודה. ובטח לא בכוונה תחילה. אני מאוד משתדלת אבל זה לא תמיד קורה. כמובן כשאני מתחילה לשתוף כלים אני מעבירה את הכלים למקום המתאים ולא שותפת חלבי ובשרי יחד. אבל זה לא עוזר לי מול העלבה שבעלי כל הזמן טוען שאני אשה לא כשרה. רציתי לדעת האם זה נכון האם כלי חלבי שעבר באעות לכיור בשרי או הפוך מה דינו ? תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בכאב את שאלתך, שכן ודאי השפה הזו לא מתאימה בכלל לבית יהודי! בבית כשר לא מעליבים… הבעיה בעירבוב הכלים הוא אם חלילה נפל שם מים חמים בחום שהיד סולדת כשהיו כלים חלביים ובשריים יחד, או שרוחצים במים חמים את הכלים האלו יחד, אבל כאשר הכל קר והם נמצאים שם זה לא אוסר. לכן יש להקפיד מאוד שלא יתערבב כדי שלא יבואו בטעות לשפוך חם על שניהם יחד, אבל כל עוד זה לא קרה שום דבר לא נאסר ובכל מקרה אין להעליב ולפגוע.

חג שמח.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. ראשית תודה. אכן החלק המעליב זה הדבר שהכי מפריע . מה קורה אם באמת נשפך חם והאם הכוונה ל-חם כמו מים חמים מהברז ששוטפים כלים שזה מים חמים ולא היד סולדת ממנו . ואם זה קרה מה ניתן לעשות כדי להחזיר את הכלי. ואיזה דרך בעלי צריך להגיב הוא מבחינתו אומר אם אני לא אכעס זה רק יחמיר עד שתאכלי אותי בשר וחלב.

  2. 40 מעלות זה כבר יד סולדת, אינני יודע מה להשיב תפרטי מה בדיוק היה בכיור וממה באו המים, בדרך כלל מי הרחיצה הם כבר כלי שני ואינם אוסרים, הטוב ביותר הוא מכאן ולהבא להזהר מאוד.

  3. מצאתי סכין חלבית בתוך הכיור הבשרי, לא היה שם בשרי 24 שעות אבל היה מים שכיסו את כל הכילים הסכין החלבית היתה מלוכלכת ממשהו פרווה.
    האם לזרוק את הסכין החלבית? ומה דין שאר הכילים [3] שהיו בכיור? תודה רבה בזכותכם אני מקפיד יותר

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל