לתרומות לחץ כאן

עבודה שהועברה ורוצה לחזור בו ולקחתה לעצמו

שאלה:

שלום, השאלה שלי היא כזו: מפיק של סרט הביא לי את העבודה של למכור כרטיסים תמורת 500 ש"ח ואפשרות צפייה. הייתי אמורה לעשות זאת בשתי ימים אך בעקבות טיול מתוכנן, יכולתי רק ביום אחד ולכן ביקשתי מחברתי שתעשה זאת במקומי. לאחר מכן השתנו התכניות ויכולתי ביום אחר, האם לחברתי יש זכות לא להחזיר לי את העבודה ולומר שכבר הבאתי לה אותה? אני מצינת שהאחריות היתה שלי ואם היא לא היתה יכולה, הייתי אני צריכה לדאוג למישהי אחרת תודה רבה!!

תשובה:

שלום וברכה,

אם חברתך התחילה בעבודה, אין אפשרות לחזור ולבטל אותה. אם החברה עדיין לא התחילה בעבודה שנתת לה, נחשב למחוסרי אמנה, ויש לבחון אם יהיה קיים ההיתר של תרי תרעי. אמנם מדת חסידות שבכל מקרה לא לבטל את הדיבור ולהשאיר לה את העבודה.

בהצלחה ומועדים לשמחה.

נימוקים:

אם התחיל לעבוד, דינו כפועל שהתחיל במלאכה שאין יכול הבעה"ב לבטלו, ואם לא התחיל בעבודה, דינו כשכר פועל וטרם התחיל בעבודה, שיכול לחזור בו בעה"ב ואין עליו אלא תרעומת, אמנם יש איסור של מחוסרי אמנה, וכאשר יש סיבה מוצדקת לחזרה נחשב כתרי תרעי, שנחלקו בו הפוסקים האם מותר לחזור בתרי תרעי, ולכן טוב להחמיר בכל מצב לא לחזור בו.

מקורות:

ראה שו"ע חו"מ סימן שלג סעיפים א וב. ובסמ"ע שם שדין חזרה של פועל טרם התחיל בעבודה נחשב למחוסרי אמנה. ודין מחוסרי אמנה בתרי תרעי – ראה שו"ע סין רד ובערוך שלחן שם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל