לתרומות לחץ כאן

ocd ונדרים

שאלה:

שבוע טוב כבוד הרב. יש לי ocd לגבי נדרים כבר מגיל קטן . לאחר הלידה השלישית זה החמיר מאוד עם חרדות ודיכאון . ביום שישי היה לי התקף זעם (זה קורה פעם בכמה חודשים) וטרקתי את הדלת של חדר השינה ועל הידית היה התיק שלי שבו ארנק עם תמונות של צדיקים . ידעתי שהארנק שם ובכל זאת טרקתי את הדלת -חלילה לא מתוך כוונה רעה אלא מחוסר שליטה . זה קרה לי בעוד סיטואציות דומות , כמו טריקה של מגירה שבה היה תהילים . הטריקה מגיעה מחוסר שליטה ולא מכוונה בגלל שיש שם דברי קודש .כל השבת התייסרתי וחשבתי שאולי אני צריכה בלי נדר לתת צדקה של 30 שח כי זה קרה לי מספר פעמים. ביקשתי מבעלי שיפר לי זאת והוא הפר אך לא שמעתי שהוא אמר מופר לך בפעם השלישית אז אמרתי לו שלא שמעתי והוא אמר את הפעם השלישית את….תשמעי , הוא עצר את דבריו כדי שאחשוב שהוא בא להגיד משהו אחר . זה הכניס אותי לחרדות ולמחשבות על סכומי כסף נוספים שאולי כל פעם שזה קורה אני צריכה בלי נדר . כל השבת אני בייסורי נפש של ממש מכל העניין . האם זה נחשב לנדר ? בנוסף, יש לי כל הזמן מחשבות על צדקות ותרומות ואני כבר לא יודעת מתי זה רצוני ומתי לא וקרה לי כבר שנתתי בגדים שלי או של ילדיי כי לא ידעתי אם זה רצוני או לא . אני מפחדת לעבור אולי על נדר שאולי הוא כן היה רצוני.. איך אני יכולה להתייחס לעניין כי לפעמים כן יש דברים שהם רצוניים ?סליחה על האורך אני יודעת שאני צריכה לטפל בעצמי ובאמת הייתי אצל פסיכוטרפיסטית 12 מפגשים ולקחתי כדורים מאבא שלי ללא מרשם רופא לחרדות שעזרו לי אך הפסקתי אותם כי התחלתי להרגיש סחרחורת והיה לי התקף אפילפטי. ברקע יש לי אפילפסיה טכנראה סוג כדור זה לא התאים לי . אשמח לתגובתך אני ממש סובלת .

תשובה:

בכל הסיפורים הנ"ל אין בכלל נדרים, ובכלל לגביך לא נוהג כלל ענין של נדרים, וגם אם תנדרי במפורש בלי כחל ושרק אין לנדר שום תוקף. את יכולה לנדור כאוות נפשך מכאן ועד טורקיה וזה לא יחול. בעלך לא צריך להפר לך והכל בסדר.

רפואה שלמה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה כבוד הרב . !!
    בהמשך לשאלה הקודמת ..יש לי מחשבות על נתינה או צדקה שבחלקן הן רצוניות ובחלקן לא . למשל כשחשבתי שבלי נדר אני צריכה לתת 30 שח אז עלו מחשבות בלי נדר לתת 100 שח לאשה שנזקקת .. אני לא יודעת לומר אם זה היה רצוני או לא כי כוונה בלי נדר הייתה אבל נראה לי שהמקור למחשבות היה ocd.
    מה לעשות אם מחשבות שאולי היו רצוניות ..להתעלם גם מהם ? אני לא יעבור על שום איסור גם אם זה כן רצוני ?
    סליחה ותודה.

  2. אין אצלך בכלל מושג של נדרים, כיון שזה לא תמיד בשליטה זה תמיד כלום!!!! אם יש צורך אני אוסיף עוד כמה סימני קריאה!!! נא להראות את תשובתי גם לבעלך המסכן שצריך כל פעם לרוץ להפר… תראי לו שזה הכלח מיותר ואין נדרים כלל!!! זהו, חופש ושקט!!!!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל