לתרומות לחץ כאן

עוזרת גויה שחיממה אוכל במיקרוגל

עוזרת הבית שלנו שכנראה לא שומרת על כשרות בביתה וכנראה שהיא גויה
הביאה מביתה מאכל שלטענתה עשוי מדלעת ודוחן וחיממה אותו במקרוגל שלנו ואכלה אותו בכלים שלנו.
מה דין המקרוגל שלנו ומה דין הכלים?
תודה
עמית

תשובה:

אם האוכל היה סגור בתוך כלי, בדיעבד אין בעיה, אולם אם האוכל היה פתוח, יש לנקות היטב את המיקרוגל, ולהניח כוס עם מים בתוך המיקרוגל ולהפעילו למשך 4 דקות כדי שירתח ויעלה אדים במיקרוגל.

לגבי הכלים, אם הינכם יודעים אילו כלים הם יש להגעילם, אך אם הכלים התערבו בכלים אחרים ויש טירחה להגעיל את כולם בדיעבד הם כשרים.

מקורות:

עי' שו"ע יו"ד סי' קח לגבי דין ריחא וזיעא.
לגבי אכילה בכלים, כיון שהאוכל היה רותח, הרי שהכלים נאסרים משום בישולי עכו"ם ועי' שו"ע יו"ד סו"ס קיג במחל' הפוסקים אם צריך הגעלה והכרעת השו"ע שצריך הגעלה, וכלי חרס יש להגעיל ג' פעמים, אך אם נתערבו הכלים בכלים אחרים, דינו כדין דבר שיש לו מתירין שנתערב שאם יש בו טירחא בטל כמבואר בשו"ע יו"ד סי' קג ובש"ך שם סק"ח ע"ש.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. למה אין לגויה נאמנות במסיח לפי תומו לפחות לסוברים טעם כעיקר דרבנן.? גם לפי החולקים לכאורה לגבי הכלים יש נאמנות, דנטל״פ דרבנן.
    לגבי מה שכתבת שיש בליעת של בישולי עכו״ם, נראה לי שאין חשש, משום שבשאלה מדובר על חימום אוכל מבושל ואין בישול אחר בישול.

  2. אין זה גדר של מסיח לפי תומו, אלא עדות גמורה, ועיקר הדין הוא שטעם כעיקר דאורייתא, וכן הלכה לפי דעת כל הפוסקים.
    כל הדין של אין בישול אחר בישול בבישולי עכו"ם, הכוונה היא שדבר שנתבשל ע"י ישראל ושוב בישלו הנכרי אין בו משום בישולי נכרים, אבל דבר שבישלו עכו"ם וחזר ובישלו איך נעלם ממנו איסור בישול עכו"ם, וכיון שנתן טעם בכלים הרי הכלים נאסרים [לדעות הסוברות כן כפי שצויין במקורות].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל