לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

עובד שלא ממקסם את יכולתו בעבודה

שאלה:

שלום, שאלה בענייני ממונות/גזל.
אני עובד בתפקיד ניהולי בחברה ישראלית (לא פרטית) , שהיא בבעלות חברה עולמית מקסיקנית- שגם היא אינה בבעלות פרטית , אלא חברה גלובלית המשווקת בבורסה בבעלות מחזיקי מניות.
המשרה שלי היא גלובלית, כלומר אין זה משנה אם אעבוד 150 שעות בחודש או 250 שעות, השכר יהיה אותו שכר. (אולם נהוג לעבוד 8 שעות ביום, כ- 184 שעות בחודש)
במשרה שלי אינני נדרש ל"הספק" ואינני מייצר כלום, אני נדרש למלא תפקיד שבו יש חשיבות לפיקוח ולנוכחות. וכמובן לבצע מה שנדרש ממני מתוקף תפקידי: פיקוח, ייעוץ, השתתפות בישיבות, מתן תשובות ופתרונות מקצועיים.
בעבר, הודעתי לממונים עלי כי בתפקיד שאותו אני מבצע מיציתי את עצמי וכיוון שאיננו מאתגר אותי , ביקשתי להחליף תפקיד, שכן אני מרגיש חוסר יכולת להשקיע 100% בעבודה (מבחינת שעות עבודה והשקעה), ולעומת זאת, אני מצליח למלא בצורה טובה את התפקיד .
על אף מספר שיחות, ואף הבהרות שאני לא משקיע 100% (בעיקר במיצוי הזמן והשקעת שעות עבודה), הממונים עלי לא מעוניינים להחליף לי תפקיד ו"מתירים" את העובדה הזו של אי השקעה 100% , בידיעה ובהבנה שזה בסדר מבחינתם. העיקר שאני נותן מענה טוב לשביעות רצונם.
כמו כן אציין כי נהוג ("מנהג מדינה" ?) שהמנהלים בחברה לא משקיעים 100% מזמנם לעבודה, אין זה אומר שהם לא מסורים לתפקיד, אבל , כמנהלים, יש היתר לפעמים לפנות לעיסוקים שונים במסגרת העבודה ומחוצה לה.

שאלותי:
א. על פי בעלות החברה שאינה של אדם פרטי, ועל פי מה שתארתי, האם אני עובר על גזל ?
ב. האם, לאור התראתי, והסבריי לממונים עלי שאני לא ממצא 100% מעצמי לעבודה, והם "מתירים" זאת- האם עובדה זו פותרת אותי מעניין גזל ?

תשובה:

שלום וברכה,

אין הבדל אם החברה בבעלות אדם פרטי או חברה שיתופית. העובד צריך למלא את עבודתו. כאשר הודעת לממונים עליך איך אתה מסכים לעבוד, ושאתה ללא ממקסם את היכולת שלך בעבודה, והם יודעים ומעוניינים שתמשיך במתוכנת בה אתה עובד עכשיו, אין עליך איסור גזל, ולכן אתה יכול לעבוד במתכונת שהם דורשים ממך בלבד.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל