לתרומות לחץ כאן

האם אני מותר לי להיפגש עם בחורים לפני הגט או מיד לאחריו?

שאלה:

בס״ד
שלום וברכה אשמח מאוד לקבל מענה מכם לשאלתי. בעלי עזב את הבית לפני כשנה ובעז״ה נקבע מועד דיון לגט בהסכמה ב י״א באדר, יום שני 18/3/19. בעלי התקדם בחייו וחי בזוגיות ויש לו ילד בדרך..אני בשנה הזאת זכיתי לעשות תשובה ועל מנת שחלילה לא אפול בניסיון כולי תקוה שבורא עולם יעשה עימי חסד ויזכה אותי בזיווג הגון וכשר. האם במהלך השבוע עד הגט אני יכולה לנהל שיחה עם גבר למטרת שידוך? או שעליי לחכות עד מתן הגט.
בשנה זו גידלתי 3 ילדים ותודה לא היה קל וכעת מוכנה לחיים חדשים וכשרים . האם באם נקבע מועד גט ואין שום סיבה ועילה לשלום בית, הכל חתום עם פסק דין בהית משפט האם אוכל להתחיל קשר ?
המון תודה על ההכוונה
בשורות טובות

תשובה:

שלום רב,

עם כל ההבנה, אבל ברור שהדבר אסור בהחלט! כל עוד לא התגרשת את עדיין אשת איש. שחלים עליה הרחקות וזהירות כדי שחלילה לא תכשל באיסור אשת איש. אז ברור שלא ניתן לקיים פגישות עם בחורים אחרים.

המקום היחיד שאנו מוצאים שמותר לאישה להפגש למרות שהיא עדיין אסורה להינשא הוא לגבי איסור הבחנה (איסור לאשה להתחתן עד צ"ב יום מיום גירושיה). וכתוב בגמרא שגם להתארס אסור לה, וכך נפסק בשו"ע (אבה"ע סי' יג סעי' א'). אולם הוסיף הרמ"א שלהשתדך מותר לה. (כמובן, ללא יחוד וכד'). כלומר, מאחר שהאיסור הוא רק מדרבנן וגם זמני (מסתיים בתוך שלשה חודשים) התירו לה להשתדך ומן הסתם גם להפגש לצרכי נישואין. וגם זה בהסתייגות, ראה בבית יוסף שם שהביא בשם כמה פוסקים שלמרות שאין איסור להשתדך, במקרים הנ"ל, צריכים להשביע את המשתדך שלא יכנס לביתה כשהיא לבדה, כדי להימנע מתקלה. הרמ"א אמנם לא הביא את הדין הזה, ראה בשו"ת שבות יעקב (ח"א סי' צו). ואין כאן המקום להאריך.

אולם במקרה שלך, שהאיסור הוא איסור דאורייתא, של אשת איש, אין כל מקום להתיר להפגש עם בחורים זרים. אני מבין ששאלתך היא כרגע רק לנהל שיחות, אבל בהחלט עדיף להנמע גם מזה, בפרט שבעז"ה בשבוע הבא את מקבל את הגט.

אכן, לפי העולה כאן, אין לך מניעה מיד לאחר הגט להיפגש עם בחורים למטרת נישואין למרות שאסור לך להינשא עד לאחר שלשה חודשים מיום מתן הגט.

הרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל