לתרומות לחץ כאן

ייחוד בטיול

שאלה:

בס"ד שלום רב!!! תיכון חרדי היוצא לטיול יומיים, שואל בקשר לבעיית ייחוד. יש 2 אוטובוסים עם נהגים חרדים (השאלה עם זה משנה אשכנזים או ספרדים), יתכן ויהיה אוטובוס שלישי. ביום רביעי הקרוב, יש "לילה ער", בו הבנות נמצאות מהשעה 21:00-1:30, בחורשה בודדה. יהיו לנו מפעילים שיפעילו את מערכת ההגברה, לנהגים- אני יכולה להגיד להם ללכת משם… כמו"כ, ב1:00 בלילה ניסע מהחורשה לתוך עיר מיושבת נסיעה של חצי שעה. אח"כ ב4:00 לפנות בוקר נצא חזרה למרכז. השאלה- האם יש בעיות ייחוד עם הנהגים באותו לילה? האם במקום הלינה בלילה הקודם, יש בעייה אם יש בקבלה של האכסנייה גברים? הבנות עצמן ספרדיות. בצוות יש 7 מורות אשכנזיות ו-2 ספרדיות. תודה רבה!!

תשובה:

שלום וברכה

הבעיה היא בחורשה הבודדה. שם לספרדיות יש בעיה של יחוד למרות שיש הרבה בנות, אבל אם ההגברה תביא שלושה גברים זה כבר יהיה בסדר. בנסיעה, כל עוד נמצאים בתוך החורשה יש בעיה של יחוד עם הנהג שהוא יחיד, אא"כ כל האוטובוסים נוסעים יחד ויש יותר משני גברים.

מקורות:

בענין ייחוד הרבה נשים עם הרבה אנשים פסק הרמב”ם הלכות איסורי ביאה פרק כ”ב הלכה ז’ ושולחן ערוך סי’ כ”ב סעיף ו’. ובגדר הרבה יש אומרים ששתי נשים עם שני אנשים כבר בכלל ההיתר (מהרש”ל פרישה ב”ח וט”ז), ויש אומרים ששלש נשים עם שלשה אנשים בכלל ההיתר (ב”ש שם ופתחי תשובה ס”ק ה’) ובחכמת אדם קכו,ג כתב ששני אנשים עם שלש נשים בכלל ההיתר.

לדעת החלקת מחוקק סק”ט והחכמת אדם קכו,ה בפרוצים אין היתר של הרבה נשים והרבה אנשים, (ונראה דדווקא בפרוצים ממש כדי ליישב מה שהקשה בחכמת אדם שם דא”כ למאי נפק”מ בהיתר של הרבה נשים עם הרבה אנשים הא בכשרים אפילו שני גברים עם אשה אחת מותרים בייחוד ע”ש).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל