לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

קידושי ביאה

שאלה:

ערב טוב אני אם חד הורית אני גרושה כ15 שנים לאחרונה הכרתי גבר ואני יוצאת איתו כבר קרוב ל9 שנים והתיחדתי איתו המון פעמים בין בביתו ובין בביתי וגם הבנים שלו ידעו שאני מייחדת איתו בחדר ובאחד הפעמים שהיתיחדנו הבן שלו ישב בפינת אוכל עם עוד כמה חברים ואני בקשתי מהחבר שלי כשהיינו בחדר שיקדש אותי בביאה ואמרתי לו תגיד לי הרי את מקודשת לי בביאה זו כדת משה וישראל עכשיו רציתי לשאול את כבוד הרב האם הקידושין האלה חלים עליי והאם אני מקודשת לו ומותרת לו ?!

תשובה:

שלום רב,

אם אני מבין היטב, העדים שאת מדברת עליהם עמדו מחוץ לחדר וידעו שאתם מתייחדים. אולם את האמירה שאמרת לאיש שיאמר הרי את מקודשת לי בביאה זו, ואת האמירה עצמה הם לא שמעו, וגם לא ידעו שאתם מתכוונים לומר זאת. 

אם כך, אין כאן חשש קידושין. משום שההלכה קובעת שהעדים צריכים לדעת שיש כאן קידושין. לכן, למרות שכתב הרמ"א בסי' לג סעי' א': "יש אומרים דפנוי הבא על הפנויה לפני עדים, חוששין שמא כוון לשם קידושין (מרדכי פ' האומר), דחזקה אין אדם עושה בעילתו בעילת זנות. אבל אם כבר הוחזק לזנות, או שיש לו אשה אחרת, לא חיישינן. ויש מקילין בכל ענין. וכך נפסק למעשה בסי' קמט סעי' י' כדעת היש מקילים. אולם כל זה לגבי החזקה שאין אדם עושה בעילתו בעילת זנות לכן התכוונו לשם קידושין. אבל במקרה שזה נאמר בפירוש שכוונתם לשם קידושין, לכאו' חוששים לקידושין. 

אולם לענ"ד במקרה זה שהעדים לא חשבו כלל שהפעם זה לשם קידושין, אלא הם מכירים את האיש והאישה שכבר כמה שנים הם חיים בזנות, ומדוע שהפעם התכוונו לשם קידושין?! לכן, מאחר שהעדים לא ידעו כלל שהפעם זה לשם קידושין, אין כאן חשש קידושין. ועדיין אסור לכם להתייחד כמו בן יחסי אישות שלא במסגרת נישואין. עד שתגשו לרבנות ותרשמו לנישואין כדבעי. לא צריך טקס ארוך ועם מוזמנים, אפשר לעשות משהו צנוע ברבנות, אבל העיקר שיהיה על פי ההלכה. 

מקורות:

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל