שאלה:
סכין לא טבול האם הוא מוקצה? ומדוע
תשובה:
שלום וברכה
בשו"ע בסי' שכג סעי' ז מבואר שכלי שאינו טבול מקנים אותו לגוי ומותר להשתמש בו בשבת, אף שאסור להטבילו, כיון שכלי של גוי פטור מטבילה. מכאן הוכיחו שאינו מוקצה, והטעם, לפי שכלל יש בידינו בהל' מוקצה שמה שבכלל "גומרו בידי אדם" כלומר ניתן בשבת לעשות פעולה שתתיר אותו בשימוש – אינו מוקצה, ולכן גם כאן שניתן להקנותו לגוי – אינו מוקצה.
מקורות:
ראה ארחות שבת פרק יט הערה תקנח.
במיוחד שדעת הרמבם ומרן בסתם והרב עובדיה שמותר להטביל בשבת
השאר תגובה