לתרומות לחץ כאן

הוכחת יהדות

שאלה:

שלום , יש לי שאלה האם בן אדם שגדל מגיל קטן כדתי שומר מצוות ושבת והלך לשיעורי תורה מידי יום כמו יהודי כשר ולבסוף בגיל 18 הוא מגלה שאין הוכחה ליהדותו , האם נחשב ליהודי ? יש הלכה שאיני יודע זאת בבירור אבל היא אומרת שבן אדם אשר שומר מצוות ולומד תורה ומאמין בכך שיהודי אז יהיה יהודי.

תשובה:

שלום רב,

אדם שנולד יהודי הוא יהודי. אם הוא נולד לאם שאינה יהודיה אז הוא אינו יהודי עד שיעבור גיור כדת וכדין. העובדה שאדם שמר תורה ומצוות מגיל קטן ובסופו של דבר מגלה שהוא אינו יהודי, ברור שהיא תופעה קשה ביותר. כלומר, אני מניח שזה משבר גדול בשבילו. אבל את המציאות אנו לא יכולים לשנות. העובדה ששמר מצוות אינה הופכת אותו ליהודי אם הוא לא עבר גיור. (לפעמים קיום המצוות יכול להוות ראיה לגירור שנערך בעבר. אבל זה כשלעצמו אינו במקום הליך גיור).

אבל מדבריך, אני מבין שלא התברר שהוא אינו יהודי. אלא אומרים לו שאין לאמא שלו הוכחה ליהדותה. זה משהו אחר. יכול להיות שהיא יהודיה במאת האחוזים, אבל הוכחת יהדות אין לה. את זה אפשר לנסות לפתור בכמה דרכים. יש ארגון בשם "שורשים" שהם מסייעים לאיתור מסמכים מרחבה בריה"מ לשעבר, ולפעמים ניתן להסתייע על ידם בהוכחת יהדות. והיום יש גם משהו חדש, שניתן להוכיח יהדות באמצעות בדיקת דנ"א. ראה כאן מכון סימנים שעוסקים בזה, ומלווים את הנבדקים אח"כ עם התוצאות מול בתי הדין הרבניים.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל