לתרומות לחץ כאן

רווק שרוצה ילד באמצעות פונדקאות

שאלה:

האם מותר לגבר רווק להביא ילד מפונדקאית יהודייה או גויה ? תודה

תשובה:

שלום רב,

אכן יש בעיה, וגם איסור טמון בזה. 

כאשר מביאים ילד באמצעות הפריה חוץ גופית, בעצם הגבר והאישה כל אחד פועל לבדו, הגבר מביא זרע, והאישה ביצית, ומפרים אותם במבחנה ואח"כ מחדירים את הביצית המופרית לאישה. (או מביצית של מישהי אחרת). אבל עצם ההוצאה של הזרע, יש בה איסור חמור של הוצאת זרע לבטלה. אכן, כאשר המטרה היא הבאת ילדים לעולם, אין איסור משום שזה לא נחשב "לבטלה", כך כתבו כל הפוסקים.

אולם יש איסור נוסף, אחד מעשרת הדברות: לא תנאף. ואמרו בגמרא במסכת נדה לא תנאף ביד או ברגל. כלומר, כאשר הוצאת הזרע באה תוך כדי יחסי אישות עם האישה (באמצעות קונדום) אין בזה איסור לא תנאף אלא רק סוגיה של הוצאת ז"ל, ואם זה למטרה של ילדים, כאמור, מותר. אולם כאשר אדם עושה את עם עצמו. לדעת האגרות משה (ראה שו"ת אבה"ע ח"א סי' סח וסי ע' ועוד), יש בזה איסור לא תנאף, ואיסור זה כמובן שלעולם לא יידחה גם לא למטרה של ילדים, וגם לא כאשר רוצים לקיים פריה ורביה. לכן, אין שום אפשרות לרווק להביא ילדים באופן הזה, כי תמיד זה ייעשה תוך כדי איסור גמור.

 

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. לא תנאף נאמר באשת איש (וגלוי עריות)
    ביסוד הבריאה גלוי עריות הותר לקיום הבריאה איש את אחותו חסד יקרא.
    רק בספר אור השניים מובא שזה דאוריתא מלא תנאף וגם זה צריך הבנה שזה דאוריתא ממש אלא שזה דרבנן מצד סניף מצות עשה של פריה ורביה והרי פה זה לקיים פריה ורביה? והפך הוצאת זרע הן של ער והן של אונן לגמרי.שזה לקיום המין
    ואולי משום שבבואו על אשתו יש מעין המצוה עם אשתו כמו שכתבתם עם כל מה שבזה אבל בהוצאת זרע ביד וכו הנה יש הרהורים וגם יש כאלה עושים זאת עם תמונות ממש . אם לא אז לא מובן למה יאסר מצד לא תנאף שכל הפוסקים לא אומרים אור השניים שלכן יכול להיות פסק הרב פינשטיין כך.(אין לי אגרות משה)

  2. בגמרא במסכת נדה כתוב על זה שזה לא תנאף, השאלה היא האם זה אסמכתא, ובעקרון אין זה דאורייתא, או שזה איסור גמור מדאורייתא. לכן הבאתי את דברי האגרות משה שכותב בפירוש בכמה מקומות שזה ממש דאורייתא ולכן אין היתר. וגם אם יש חולקים ויש כאלה (הגרש"ז אוירבך במנחת שלמה) עדיין מספק דאורייתא אסור. העובדה שהוא רוצה לקיים פריה ורביה שזה גם מצוות עשה, ודאי אינו מתיר לעבור על ספק איסורי דאורייתא. הוא הרי יכול להתחתן כאחד האדם. ואגב, לענ"ד במקרה זה של רווק גם הגרש"ז אוירבך לא היה מתיר.

  3. התורה מתירה הבאת ילד רק בנישואין כדת משה וישראל, יש להתפלל ולבקש מה' יתברך ובעז"ה אפשר שיוושע. בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל