שאלה:
שלום האם יש בערמונים משום בישול עכום
תשובה:
בש”ך יו”ד סי’ קיג ס”ק יז כתב שערמונים הוא דבר שאינו נאכל חי ויש בו משום בישולי עכו”ם, אולם יש אחרונים שחולקים, ראה באר יעקב סי’ רב ס”ק כה בשם שו”ת מים רבים שערמונים הוא דבר הנאכל גם חי ואין בו בישולי עכו”ם, וכן הובא בעמק ברכה כלל כ’ בשם רבינו יונה שגם כשהוא נאכל חי ברכתו בורא פרי העץ, והוא משום שהוא נאכל גם כך. בהגה’ חתם סופר סי’ קיג אכן חילק בזה כפי שרמזת בין קלוי שמותר למבושל שאסור, וממילא נראה שכדאי להחמיר בענין זה כדעת הש”ך, בפרט שכפי הנראה בזמנינו הם לא נאכלים חי.