לתרומות לחץ כאן

מהו הגט ומה נוסח הגט?

שאלה:

בס"ד
שלום לכבוד הרבנים כיון שהנני עומד לתת גט אשמח אם ישלחו לי את נוסח הגט וביאורו בעברית, וכן הלכות שאני צריך לדעת בענין זה לעשות זאת לכתחילה

תשובה:

שלום רב,

הרעיון הכללי בנוסח הגט הוא אמירה של הבעל שהוא מגרש את אשתו ומעתה ואילך היא מותרת לכל אדם. בנוסף יש חשיבות רבה לתאריך וזה החלק הראשון בגט, המיקום של נתינת הגט – חז"ל קבעו שיש לכתוב את המיקום המדוייק וליד איזה נהר היא יושבת. וכן את השמות ושמות ההורים באופן מדוייק, וזה מלאכת מחשבת לקבוע איזה שם בדיוק לכתוב ומה להוסיף וכיצד, ואיך לאיית את השם, משום שאין ניקוד בכתיבת הגט, לכן ישנם אותיות שהן משמשות לניקוד, ויש גם הבדלים בין הספרדים לאשכנזים מה הן אותיות הניקוד. לדוגמה, את השם הרצל, אשכנזים יכתבו: הערצעל, ואילו הספרדים יכתבו: הירציל. הכתיבה האשכנזית או הספרדית נקבעת לפי מוצאו של הבעל.

אוכל לכתוב לך בערך את הנוסח הגט כאן, שאר הלכות הגט, כבר יסבירו לך בביה"ד, ואל תתבייש לשאול כל מה שאתה רוצה. זו זכותך וחובתך לדעת ולהבין כל פרט.

לאחר כתיבת התאריך המיקום מופיע בערך כך:  אני == בן == המכונה או הקרוי === העומד היום ב ====היושבת על נהר === ועל מי מעינות רוצה לגרש ברצון גמור מבלי שאני אנוס ועזבתי ופטרתי וגירשתי אותך לַך אַת אשתי (שמה המלא של האישה ושם אביה וכינויה וכד') מעתה אני פוטר אותך ועוזב ומגרש אותך לך שתהיי רשאית ושולטת בנפשך ללכת להינשא לכל גבר שתרצי ואיש לא ימחה בידך מיום זה ולעולם והרי את מותרת לכל אדם, וזה לך ממני ספר גירושין ואגרת עזיבה וגט פיטורין כדת משה וישראל.

שיהיה בהצלחה

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל