לתרומות לחץ כאן

כתמים לפני ווסת

שאלה:

בס"ד
לכבוד הרבנים שליט"א
אשה שרגילה לראות כתמים חומים בקביעות יומיים-שלשה לפני הווסת כיצד מחשבת את זמני הווסת יום הראיה, ימי הפרישה וכו' יש לציין שיש בגופה התקן ורק מאז הכנסת ההתקן החלה תופעה זו? בתודה מראש תבורכו מפי עליון (נודה לכם אם תציינו מקורות להלכה זו)

תשובה:

שלום וברכה

בהנחה שאלו כתמים שאוסרים, ראשית חשוב לציין, שהתופעה הזו ניתנת לטיפול תרופתי פשוט, וחבל סתם העגמת נפש של כמה ימי טומאה מיותרים, תתייעצי עם רופאת נשים הרגילה בטיפול נשים דתיות.

לעצם הענין, אף שלהלכה כתמים אין בהם משום וסת, כיום שנשים לא מרגישות ביציאת הדם וקשה להבחין מה היא ראייה ומה הוא כתם, אשה שרגילה שכך מתחיל אצלה המחזור, תחמיר לפרוש גם לפי יום הכתם הרגיל, ולא רק לפי תחילת המחזור ממש. אם זה לא ממש רגיל אצלה זה גם דבר שמצריך הבחנה, אם יש 24 שעות עד תחילת המחזור, לא צריך להתחשב בזה כוסת, אבל אם זה סמוך יותר והכתמים אוסרים – יותר מגריס, ויש כמה, זה בעצם תחילת המחזור ויש להחמיר כנ”ל.

אבל כיון שמדובר בצבע חום יש להתייעץ עם רב האם מדובר בכתם שאוסר, כי אם לא, ודאי שזה לא נוגע לוסתות, אלא שכמובן לא כדאי לקיים יחסים בצורה כזו כי כל רגע עלול לבוא המחזור.

מקורות:

ראה משמרת הטהרה פרק ז סעי’ יז.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לכבוד הרבנים שליטא ראשית תודה רבה שנית מה יהיה הדין עם כאשר ראתה כתם כזה על הפד ועשתה בדיקה בעד ונמצא מראה כזה האם זה נחשב תחילת הווסת לחלוטין או שמא רק יומיים-שלשה אחרי שמתחיל הווסת בפועל יש לחשב את הראיה וכל המשתמע לעניין ההפלגות יום החודש וכו בתודה מראש תבורכו מפי עליון

  2. בדיקה בעד נחלקו הפוסקים אם מחשבים ממנה וסתות ראה פתחי תשובה סוף סי' קצ, וכל אחד יעשה בזה כהוראת רבותיו, יצויין שאין כל חיוב לעשות בדיקה, פשוט שואלים רב מה דינו של הכתם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל