שאלה:
האם יש לחשוש שלא לחמם עצמו בשבת בבקבוק חם שהרי האדם הוא מוסיף הבל וכשמכסה עצמו יחד עם הבקבוק בשמיכות לכאורה יהיה איסור הטמנה
תשובה:
שלום וברכה
איסור הטמנה הוא רק בכלי ראשון שבו התבשל ולא בכלי שני, ראה שו"ע רנז ה ומשנה ברורה שם ס"ק כח.
אם יש בבקבוק טיפות מים משימוש קודם, יש לנערו היטב ולהשתמש בו ככלי שלישי.
יום נעים.
מבואר בשו'ע שם שרק באינו מוסיף הבל מותר בכלי שני ובמוסיף הבל הדבר אסור השאלה היתה למה לא נחשיב את האדם כמוסיף הבל ואז כשמכסה בשמיכה יחשב הטמנה במוסיף הבל כמבואר בבסעיף ח ישר כח
אין התייחסות לאדם כמשתתף בהטמנה, לא נראה, אף שהרעיון נחמד.
השאר תגובה