לתרומות לחץ כאן

בר מצוה בכותל הרפורמי

שאלה:

משפחה רחוקה שלי הם אנשים לא דתיים מחוץ לארץ והם אמרו לי שהם רוצים לעשות בר מצווה בארץ ליד הכותל.ואמרתי להם שזה רעיון טוב למעשה אכשו הם הודיעו לי במייל שעקב זה שהם רוצים שגם הנשים יכלו לראות את חתן הבר מצווה אז הם החליטו לקיים את הטקס ברחבה הדרומית של הכותל(הכותל הרפורמי)הם הדגישו שהתפילה והעליה לתורה תערך בהםרדה וגם שמי שמארגן את זה גבה מהם 3000 אלפים שקל עבור ספר תורה אורדוטקסי (שזה בפני עצמו מצחיק כי למיטב ידיעתי אין דבר אחר) למעשה השאלה שלי האם יש לי בעיה בתור אדם דתי להשתתף בטקס זה בגלל שאני פוחד מחילול ה' ומתן איזה שהוא גיבוי לרפורמים??.

תשובה:

שלום וברכה

אני לא הייתי משתתף בשום אופן בכזה טקס, המקום הזה הוא חילול ה' שאין כמותו, הבאת ספר התורה לשם אסורה והדברים פשוטים. הייתי מנסה להציע להם לעשות זאת בכותל הרגיל סמוך למחיצה, וכך גם הנשים תוכלנה להשתתף בשמחה בלי שום בעיה. כדאי לחדד להם ששמחת הבר מצוה היא משהו יהודי שיש לקיימו כמו שעשו זאת יהודים במשך אלפי שנים… כך יחסכו גם את העושק של ה3000 ש"ח שנגבו מהם באופן חסר פשר, זו גזילה מוחלטת… כדאי אגב למצוא דרך לשוחח עם נער הבר מצוה על חשיבות הנחת התפילין, אולי זה יעזור, אפילו לפעמים בודדות… כל הנחת תפילין היא חיי נצח.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. זה קצת בעייתי כי זה לא רק אני זה אישתי ועוד בני משפחה חרדים.
    אבל אני מבין שזה בעיה ואין ממש פיתרון.ברצוני להדגיש שמדובר במשפלה מחוץ לארץ שחברים בבית כנסת אורטדוקסי ואין להם שום קשר לרפורמים הם פשוט תמימים ומוכנים להביא מחיצה לזמן התפילה.
    מה עושים???

  2. אדרבה! ככל שזה יותר אנשים הבזיון הרבה יותר גדול! אין ברירה אלא להסביר להם שביום הגדול והקדוש הזה של בר המצוה לא עושים דבר שיהודים במשך כל הדורות היו רואים בו נעיצת חרב בליבו של העם היהודי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל