לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

בישול אחר בישול בעירוי מכלי ראשון

שאלה:

שלום לרבנים למה מרן סובר שהטמנה במקצת אסורה והרמא כתב שמותר? 2 על מה סומכים הפוסקים שמתירים עם המים עומדים על גבי אותה האש שעומד התבשיל עליה לערות לתוך התבשיל והרי לכאורה 2 בעיות יש 1 זה מתקרר באויר 2ויש מי שאומר שערוי ככלי שני עם כן ספיקא דאוריתא לחומרא? תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

את שאלתך הראשונה לא הבנתי. לגבי שאלתך השניה, זה פשוט חומרא על חומרא, שהרי מדובר בלח שנצטנן שאין בו בישול ורק חוששים לשיטת רבינו יונה שסבר שכאשר המים בכלי שני יש בהם בישול אחר בישול, ממילא לחשוש לחומרא גם לסוברים שעירוי מכלי ראשון אינו מבשל ולחשוש שממילא לדעה זו דינו ממש ככלי שני [דבר שגם כלל לא ברור! יכול להיות שאינו מבשל אבל אינו ממש ככלי שני] ואת כל זה להרכיב על החומרא לחשוש לדעת יחיד של רבינו יונה, זה כבר דבר רחוק וא"צ להחמיר.

יום נעים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל