לתרומות לחץ כאן

טבילה בנהר / כשרות שחיטת העופות בזמנינו

שאלה:

הרב,
גם נהר או אגם או נחל זה מקוה? לגברים? לנשים?
2) לאדם שלא אוכל בשר בכלל כי אוחז שיש חשש גדול של נבלות וטריפות, האם אי אפשר בכלל לאכול ממחבת טפלון בשרי (שטיגנו בו בלי שמן בדר"כ) ? גם הגעלה לא תעזור?
אם אפשר פירוט וחילוקים. תודה.

תשובה:

שלום רב,

מעיקר הדין, בשולחן ערוך סימן ר”א ס”ב וס”ה מבואר שכל הימים והנהרות כשרים לטבילה. אך כתב בשו”ע בסימן קצ”ח סל”ד שאסור לטבול במקום שיש חשש שיראוה בני אדם כיון שלא תטבול כראוי.

ראה עוד שם בסי’ קצח סעי’ לג לגבי טבילה בנהר הניזון ממי גשמים או הפשרת שלגים הדין בעייתי יותר, כיון שמי גשמים אינם מטהרים עד שיקוו למקום אחד ולא כשהם בזרימה.

לכן אשה לא תטבול בנהר לכתחילה אף פעם ובטבילת גברים זה בסדר גמור.

ב. כאדם שאוכל ארוחה בשרית בהכשרים מהודרים כמה פעמים בכל שבוע קשה לי קצת הדיון בזה… אני חושב שאתה לא ממש מתמצא בענין וראה מה שכתבתי בענין זה כאן, לצערי בענין זה אנשים עמי ארצות טענו טענטת  בלי לשאול תלמידי חכמים מובהקים… אלא שכמובן חובה לקנות מכשרויות מהודרות ביותר. אני בביתי אוכל מהכשר העדה החרדית שארית ישראל הרב רובין והרב לנדא.

עכ"פ בהנחה שאכן יש חשש איסור, אם המחבת נקיה ולא היתה בשימוש בשרי ב24 שעות האחרונות, הרי שהמאכל בכל מקרה לא נאסר ואף לכתחילה תוכל להשתמש, שהרי אינובן יומו הוא איסור דרבנן וספק דרבנן להקל. אמנם באופן שהוחזק לאיסור [כלי אסור שהתערב בכלים כשרים] יש שהחמירו, כיון שניתן להכשיר, אבל במקרה הזה ודאי יש להקל.

יאכלו ענוים וישבעו! רק לקנות מהכשרויות המהודרות באמת!

שבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל