לתרומות לחץ כאן

להנפיק כרטיס אשראי כדי לקבל את ההטבות בלבד

שאלה:

שלום לרבנים הגאונים שליט"א,

כידוע לאחרונה בכמה רשתות שיווק גדולות יצאו במבצע שמי שעושה כרטיס אשראי של הרשת זכאי ל180 ש"ח מתנה בקניה ברשת או הלואה בסך 5000 ללא ריבית אפשר לעשות 2 למשפחה לשני בני הזוג ותמיד מדגישים שאפשר בכל עת לבטל את הכרטיס וללא התחייבות כו'.
השאלה היא, אם מישהו עושה כרטיס ואין לו שום כוונה להישאר איתו ודעתו רק לקבל את ההטבה ולבטלו, ושמעתי שיש כאלה שהגדילו לעשות שעושים 2 כרטיסים ב'יש' ועוד 2 בשופרסל ועוד 2 בשוק מהדרין ומרווים מאות שקלים ומבטלים מיד את הכרטיס האם נאמר שדעת הרשת על דעת כן?? לכאו' נותנים אופציה לבטל בשביל למשוך לקוחות ותולים שמסתמא אחרי שיעשו לא יבטלו אבל לא אדעתא דהכי, או שזה דברים שבלב וכיון שאמרו שאפשר לעשות ולבטל זהו גם בכה"ג.

ב. שאלה ידועה שכבר דשו בה אך לא ירדתי למסקנת הפוסקים. אחד שרוצה להעתיק דיסק שירים וכה"ג לא למטרות מסחר באופן שלא היה קונה דיסק מהחנות ובאופן שאם לא מעתיק היה קונה והאם יש הבדל אם הדיסק פתוח להעתקה או שחסמו אותו ומישהו פורץ ומעתיק האם מותר ובאיזה אופן,
יש"כ

תשובה:

שלום וברכה,

רשתות השיווק מתנה בזה שהלקוח יוכל לבטל את הכרטיס מתי שירצה, ולפ"ז יוכל לבטל אחר קבלת ההטבות. ולכן מותר ללקוח לבטל את הכרטיס מיד אחר שסיים את סכות ההטבה שקיבל. אם תשאל איך הרשתות מוכנים לכך, התשובה ברורה שסומכים על רוב האנשים שמתנהגים כהוגן ולא מבטלים ללא סיבה.

על דיסקים של שמיעה אין איסור העתקה, כאשר העתקנה נעשית לצורך אישי ולא לצורך מסחרי. ראה בחוק שמתיר העתקה של קלטות, ויש פסיקות של בתי משפט שמכלילים בזה העתקת דיסקים של שמיעה.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל