לתרומות לחץ כאן

המשך לשאלה: קבלת הטבה לעובדת האתר – לצפות בתכנים ללא תשלום

שאלה:

שלום רב,
קיבלתי כאן תשובה לגביי שאלה ששאלתי לגבי צפייה חינם בקורסים, על פי אישור מנהל, ואני מעתיקה לכאן את השאלה והתשובה, ובסופן רציתי להוסיף כמה דברים כדי לחדד את השאלה:
שלום כבוד הרב, אני עובדת באתר שמוכר קורסים (ברוח היהדות) שאפשר לצפות בהם דרך האינטרנט. המנהל שלי (שהוא אף בעל הרעיון לאתר והביא להקמתו, ובנוסף בסמכותו גם לקבוע מבצעים והטבות לרוכשים) נתן לי צו’פר, גישה חופשית לכל הקורסים, גם לאלה שאני לא צריכה לצפות בהם לצורך העבודה. השאלה שלי האם צריך לשאול גם את המרצים של הקורסים לצורך האישור (דבר שהוא מסובך לכשעצמו)? או שאפשר לסמוך על אישור המנהל ולצפות בכל הקורסים בלי יסורי מצפון של גזל?
יש לציין שמדובר במרצים חיצוניים שכמובן מקבלים אחוזי משכורת מרכישת קורסים באתר, לכן אני שואלת, אבל מצד שני לא בטוח שהייתי רוכשת את אותם קורסים. אולי כן אולי לא.
בקיצור, אני ממש רוצה לצפות באותם קורסים, אבל בלב שקט – אני רוצה לדעת האם אני יכולה לצפות חופשי, על פי אישור המנהל בלבד?

תשובה:
שלום וברכה,

המנהל של האתר, הוא הבעלים של האתר, וכשם שבסמכותו לקבוע מחירים והנחות, כמו כן בסמכותו להעניק במתנה את קורסים לעובדת באתר, ולכן מותר לך לצפות בכל הקורסים כפי שהתיר לך המנהל.

בהצלחה וחנוכה שמח.

התוספת שלי לשאלה היא כזו:
אכן התשובה משמחת אותי מאוד, אך אשמח לחדד את השאלה כפי שהובהר לי כעת מאחד העובדים:
יש קורסים שהאתר רכש את הזכויות מהמרצים, ויש קורסים שהמרצים שמרו לעצמם את הזכויות ואנחנו משלמים להם אחוזים על פי אחוזי צפייה. לגבי קורסים אלו מכוונת השאלה (כי מה ששייך לאתר פשוט שזה בסדר שאצפה).
וגם יש סעיף בחוזה שאומר כך: "מוסכם בזאת כי החברה תהיה רשאית להשתמש ולהקרין את הסדנאות בכל פורום, בכל אמצעי מדיה, ובכל עת שתחפוץ ללא כל הגבלה. כמו כן תהיה החברה ראשית לערוך, להשתמש בקטעים מן הסדנאות, ולעשות בסדנאות כל שימוש אשר תואם לצרכיה כדי לקדם את הסדנאות".
האם לאור התוספת הנ"ל עדיין הרב אומר שמותר לי לצפות? האם הסעיף הזה בחוזה גם נותן לי לגיטימציה לצפיה?
תודה רבה על הסבלנות.

תשובה:

שלום וברכה,

הסעיף שהבאת נותן תוקף לחברה המשווקת לעשות בתכנים כפי ראות לבם, ונחשב כאילו יש להם בעלות משנה על התוכן. ולכן אם החברה זיכו את העובדת להשתמש בתכנים ללא תשלום, מותר לעובדת להשתמש ולהנות בתכנים ללא תשלום, למרות שעכשיו את נמנעת מרכישת התוכנות מהבעלים הראשונים. [בנוסף, לתת לעובד להשתמש נחשב "כשימוש תואם לצרכיה" שהותנה בחוזה].

בהצלחה וחנוכה שמח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל