לתרומות לחץ כאן

האם להמית את הכלבה אהובה

שאלה:

שלום רב יש לנו כלבה קטנה בן 9 חודשים לצערנו היא חולה במחלת ניוון עצבים אשר פגעה לה במוח וחצי ממנו לא מתפקד הממצאים הרפואיים התבצעו ע"י בדיקת MRI בעלות 2500 ש"ח במכון וטרינרי "חוות דעת " ע"י אחד הנויירולוגים בכירים בארץ בשם "איתי בר נון" לצערנו אין לזה מרפא . אופן ההתנהלות היום יומית של הכלבה הוא שהיא לא יכולה לבצע שום פעולה חיונית ללא עזרה החל מעשיית צרכים ,אכילה ושתייה והתניידות בעצמה. אשמח לעזרה בנושא. האם אתה ממליץ להמית את הכלבה או לתת לזמן לעשות את שלו ולהמשיך לטפל בה. תודה רבה ,אדיר.

תשובה:

שלום רב,

אכן באמת מסכנה ..ואני מבין שצריכים לעשות משהו למנוע ממנה את הצער הזה.

למעשה הפוסקים חלוקים בנידון האם יש איסור צער בעלי חיים בהריגת בעלי חיים. דעת הנודע ביהודה (מהד”ק יו”ד פג) שאין איסור צער בעלי חיים בהריגה, והביא ראיה לכך מהסוגיה מחולין ז,ב שרבי הציע לחתוך את הפרסות שלהם, בכדי שלא יזיקו. ואמר לו רבי פנחס בן יאיר שיש בזה צער בעלי חיים, אז הציע רבי להרוג אותם, א”כ ראיה שאין צער בעלי חיים בהריגה. וכך נראה גם מדברי התוס’ ב”ב כ,א ד”ה כיון. וראה עוד ביש”ש ב”ק פרק י’ סי’ לז. אמנם בשואל ומשיב מהד”ת סי’ סה הוכיח מדברי החינוך מצווה תנא שיש איסור צער בעלי חיים גם בהריגה. וראה עוד בשיטמ”ק ב”ב שם בשם הר”י מגיאש שנראה שחולק על התוס’ ולדעתו יש איסור צער בעלי חיים גם בהריגה.

אבל במקרה של המתת חסד, הסברא נותנת שמאחר שהמטרה שלו הוא למנוע ממנה צער, נראה שאין בזה משום איסור צער בעלי חיים בהריגה כזו שנועדה לחסוך צער

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל