לתרומות לחץ כאן

על מי מוטל לתקן דלת אמבטיה של דירה שכורה שנתקעה

 

 

שאלה.

השכרתי דירה ברכסים למשפחה לשבוע. בא' הימים התקשרו אלי שדלת חדר האמבטיה נתקעה ויש מישהו בפנים וא"א לפותחה. אמרתי להם שיזמין בעל מלאכה, והגיע והוצרך לשבור חלק בדלת כדי לפתוח, הם הודו שכבר קודם שנתקעה הדלת היא עשתה להם בעיות בפתיחה ונעילה. וטענתי, מדוע לא הודיעו לי מיד שהיא עושה בעיות. הנידון על מי מוטל חיוב התשלום עבור הפריצה, התיקון, ושאר נזקים שנגרמו מחמת זה.

תשובה.

חיוב העמדת מנעול לדלת מוטל על המשכיר, כמבואר בשו"ע חו"מ סי' שיד ס"א. שכל מלאכה שהיא מלאכת אומן, והיא נצרכת לעיקר הישיבה בבתים, על המשכיר לתקן. וכל שכן בשכירות לנופש שהיא לשבוע שבועיים, ודאי על המשכיר לעשות זאת. ועל כן גם שאר הנזקים שנגרמו מחמת התיקון, הפריצה וכו' על המשכיר לשאת בהוצאות אלו.

ומה שטוען המשכיר שהיה על השוכרים להודיע לו מיד שהיא עושה בעיות, מכל מקום לכאו' אין זה פשיעה בשימושם, שאף זה בכלל שימוש סביר, וכפי שהודה בעל הבית עצמו שגם אם זה היה קורה אצלו, שהדלת היתה מתחילה לעשות בעיות, לא בטוח שהיה רץ לתקן מיד, אלא היה ממשיך להתשמש כך, ויתכן עד שהיתה הדלת נתקעת. וע"כ א"א לחייב את השוכר לשלם, לא מדין מזיק, ואף מדין שומר שאי"ז פשיעה. ויתכן גם שאין ע"ז כלל חיוב שמירה משום דהוי קרקע ואין שמירה לקרקעות.

הרבנים המשיבים: הרב חיים הררי והרב אליהו יפה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל