לתרומות לחץ כאן

תשלום ליועץ משכנתא

שאלה:

לכבוד הרבנים,

בתחילת השנה בקשתי מיועץ משכנתאות שיוציא לי משכנתא על דירה. הוא הצליח להשיג לי אישור עקרוני לדירה אבל בסוף לא קניתי את הדירה הזאת. אחרי כמה חודשים בקשתי ממנו שישיג לי משכנתא עבור דירה אחרת. בהתחלה הוא אמר לי שהבנק נותן לי 90% ואמרתי לו שאני צריך מאה אחוז, וגם דיברנו ביניננו שכיון שזאת דירה שנייה שלי, אצטרך לקחת הלוואה בנקאית בשביל המס רכישה ודמי תיווך ואז הוא אמר לי שאת זה אני אעשה רק אחרי שהבנק יתן לי משכנתא, כדי שהבנק לא יראה מקודם שיש לי עוד הלוואות בחשבון.

שווי הדירה החדשה 480,000 ₪ .

בסוף הוא הצליח להשיג מהבנק אישור משכנתא על 95% משכנתא משווי הדירה, והבנק מבקש שאני אשלם לפני שאקבל את המשכנתא את ה5% של מחיר הדירה (24,000 ש"ח) ואת מס הרכישה. השאלה היא האם אני חייב לשלם לו. אני טוען שהוא לא הצליח להשיג 100% וגם שהבנק נתן את המשכנתא רק בתנאי שאני אשלם מראש 5% של מחיר הדירה ומס רכישה (הכלל במשכנתא שתמיד הבנק משלם את הכסף אחרון לאחר תשלום ההון העצמי), דבר שמכביד עלי כיוון שבשביל זה הייתי צריך ללוות מגמח סכום גדול (ואפילו זה ספק אם אשיג גמח שיתן לי סכום כל כך גדול) ואז אחרי שהבנק יתן לי משכנתא, לקחת הלוואה בנקאית כדי לשלם את הכסף הזה לגמח (כי הבנק נותן לפרוס את ההלוואה לעד 7 שנים, ומן הסתם בגמח לא נותנים כל כך הרבה זמן).

חשוב לדעת שהוא לוקח 4000 ש"ח, ושילמתי לו 2000 ש"ח לפני שהוא התחיל לעשות את העבודה.

הוא באמת עבד טוב בשבילי והתאמץ הרבה וטיפל שוב בשביל הדירה השנייה בלי לחייב שום תשלום נוסף, אלא המשיך לעבוד עבורי העיקר שאהיה מרוצה. ודבר נוסף, הוא כבר הוציא לי אישור עקרוני למשכנתא בפעם הראשונה לפני כ-8 חודשים, רק שבסוף חזרתי בי מהרכישה של אותה דירה.

עוד נקודה: בחוזה שבין היועץ לביני כתוב כך:
אופן התשלום: %50 מקדמה בתחילת העבודה (ישולם במעמד חתימה על הסכם עבודה זה), ו-%50 ישולם בסיום העבודה, לאחר הוצאת אישור עקרוני להלוואה מהבנק .מובהר בזאת, כי סיום עבודתו של היועץ עבור הלקוח הינה כאשר הוציא היועץ אישור עקרוני מאת התאגיד הבנקאי להלוואה המבוקשת. היה ולאחר הוצאת האישור העקרוני להלוואה המבוקשת, חזר בו הלקוח מכל סיבה שהיא מהרצון ללקיחת ההלוואה, אין דבר זה יפגע ביועץ לשכר טרחתו ובתשלום המגיעה לו על ועבודתו. וכי הלקוח מודע לכך.

תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה,

היועץ עשה את מיטב העבודה, השיג לך 95%!!. הרצון שלך לקבל עוד משכנתא, לא מגמד את עבודתו. למרות שדרשת משכנתא של 100%, אתה חייב לשלם לו עכשיו על עבודתו. כיון שאתה נהנה מעבודתו הנפלאה שעשה עבורך. ובפרט שעשה מעבר למקסימום.

בנוסף: לפי הכתוב בחוזה אתה חייב לשלם לו גם עבור הדירה הראשונה, כיון שהשיג לך אישורי משכנתא, ואתה בחרת ברגע אחרון לא לקנות את הדירה.

ולכן היועץ משכנתאות יכול לתבוע אותך על 8,000 ש"ח. ואם החליט לתבוע רק 4,000 כדאי לך לומר תודה ולשלם.

בהצלחה.

 

מקורות:

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל