לתרומות לחץ כאן

דירה שרשומה על אחד מבני הזוג והעביר את דירה לאחר

שאלה:

בס"ד
שלום רב. רצינו לשאול כמה שאלות בענייני ממון וכו'.
אנחנו גרים בדירה של חמי ז"ל מזה כשלושים שנה. חמי וחמותי שתבדל לחיים יש להם דירה אחרת. כאשר התחתנו, חמי ז"ל נתן לנו רשות לגור בדירה שאנו גרים בה גם עד היום. הדירה היתה רשומה על שם חמותי, אבל חמי ז"ל לא הביא לנו את הדירה ולא העביר את הדירה על שמנו. אנחנו גם לא בקשנו את זה, האחיות של בעלי בקשו ממנו לתת לנו את הדירה על שמנו, אבל חמי לא רצה. אבל בלב שלם, הוא נתן לנו רשות לגור בדירה בלי לשלם שכירות ב"ה. עברו שנים, ולצערנו לפני כעשר שנים חמי נפטר. כמה שנים אחרי שהוא נפטר, חמותי, בדעה צלולה, שהדירה כאמור רשומה על פי חוק על שמה, החליטה לתת לנו את הדירה, היא אמרה שלכל הילדים שלה יש דירות, והיא יודעת שלנו אין, והיא החליטה להעביר את זה על שמנו, לתת לנו את זה. כיום זה רשום על שמנו. אני רוצה לציין, שכאשר היא החליטה לתת לנו את הדירה, בעלי דאג לרשום את הדירה שלה, שבה היא היתה גרה אך ורק על שמה, (בהסכמת כל הילדים כמובן כדי שחלילה, היא לא תשאר עם דירה שחלק ממנה הוא של הילדים). אני רוצה גם לציין שאנחנו מאוד משתדלים לעזור לה, ומכיון שקרוב משפחתי שהיה גר איתה, לא יכול לעזור לה, היא באה לגור בנין אחד על ידינו בשכירות, ויש לה כמובן את הדירה שלה עצמה במקום אחר ששם כרגע מתגורר עדיין אותו קרוב משפחה, כלומר לה יש דירה, לא הדירה שבה אנו גרים) ביחד עם עובדת זרה, אבל העובדת הזרה זה לא מספיק ואנחנו משתדלים מאוד מאוד לעזור לה, היא גם לא ישנה לבד עם העובדת הזרה, אני באה לישון שם או בני משפחה אחרים וכו', כל זה במאמר מוסגר.
עכשיו נקלענו למצב כלכלי קשה , יש לנו חובות , וגם בגלל עניינים רפואיים, אנחנו רוצים למכור את הדירה שלנו (שחמותי העבירה לנו), אל הדירה שחמותי גרה בה היום (שזה בשכיורת) ולא הדירה שלה , ולשלם חובות.
אחד מהאחים של בעלי, אמר שאולי מגיע לו מזה סכום, כי אולי זה נחשב ירושה. הוא טוען, שזה שכל הדירה הזאת היתה רשומה על שם חמותי, זה בגלל שחמי ככה רצה, אבל באמת זה נקרא ירושה ולכן מגיע לו איזה סכום. היינו בשמחה נותנים לו, ובכלל גם משלמים לחמותי על הדירה, אבל פשוט אנחנו עכשיו מאוד בחובות. רצינו לדעת, מה ההלכה בנושא.
בסיכום, חמותי יש לה את הדירה שלה עצמה, לא על זה מדובר, מדובר על הדירה שאנו גרים בה שלושים שנה. ועוד פרט חשוב לציין, כיום היא לא בדעה צלולה, כלומר, אי אפשר לסמוך על דברים שהיא תחליט היום, היא מסוגלת לא לאחוז ולשכוח לצערנו. למרות שיש לה שכל והכל, אבל אי אפשר לסמוך על דעתה היום.
בכבוד רב

תשובה:

שלום וברכה,

דירה שרשומה על שם אחד מבני הזוג, ובני הזוג גרו ביחד, ב"ד רואה זאת כדירה של שניהם. ולכן כאשר נפטר האב חלקו עובר ליורשים. אלא שאם נתנה האמא את כל הדירה לאחד מהבנים, וכולם ראו ושתקו, יש לדון בזה האם נחשב למחילה והודאה שאין להם חלק בדירה. יש לשמוע את שתי הצדדים כדי להשיב.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל