שאלה:
מפרסם ברשת מוצר למכירה במחיר מוזל וכאשר מתקשרים אליו מעלה את המחיר. מותר או אסור ולמה .ומה הדין באופן אחר והוא כאשר המוכר מתוודע לכך שהתעורר פתאום ביקוש צרכני ער למוצר והמחיר שנקט היה מתאים לתקופה שלא היה ביקוש ועכשיו התעורר ביקוש מוגבר מאד.
תשובה:
שלום וברכה,
מוכר שמפרסם מחיר זול, וכשמגיע הלקוח מעלה את המחיר, נחשב לגנבת דעת – ואסור. אם הפרסום היה אמיתי אלא שהתעורר ביקוש ולכן העלה את המחיר, אם בפרסומת לא היה תזכור שרשאי המוכר לבטל את המבצע בכל עת, אינו יכול להעלות את המחיר. ועל המוכר למור במחיר זול, או לפרש ללקוחות שעקב הביקוש הגדול העלה את המחיר.
מקורות:
ראה שו"ע חו"מ סימן רכח סעיף ואילך שאסור למוכר לעשות פעולות חיצוניות כדי לצוד עיניהם של הלקוחות ולהראות להם שהמוצרים שלו טובים, ולכן לא ישרה את הבשר במים כדי שיראה לבן ושמן ועוד כהנה. וכמו כן אסור להראות ללקוחות שהמחירים זולים, בעוד שלא מתכונן למכור במחיר הזול.