לתרומות לחץ כאן

מעלת תפילין דרבינו תם

שאלה:

קניתי תפילין רבנו תם
רציתי לדעת האם זה חובה להניח?
ומה מעלתם ?
ומתי מניחים

תשובה:

שלום וברכה

אין חובה להניח תפילין רבינו תם, שהרי הלכה כרש"י, אלא שיש מניחים תפילין אלו ושתי סיבות לדבר: בשו"ע סי' לד יותר נגע בענין של אלו הרוצים לצאת ידי כל השיטות ועל כן מניחים תפילין אלו, ידוע שהגר"א תמה על כך מאוד ולא הניח תפילין רבינו תם, משום שטען שלפי חשבונו כדי לצאת כל השיטות יש להניח 64 תפיילין שונות… אולם בקהילות החסידים והספרדים יש הקפדה רבה על הנחת תפילין אלו מחמת דברי האר"י הק' שאמר שעל פי סוד שניהם אמת, ובתפילין של רש"י מתקנים את בחינת הבינה ובתפילין של רבינו תם מתקנים את הענין החכמה שהיא גבוהה ממנה, ונמצא שי סודות גדולים על פי קבלה בהנחתם.

בהצלחה רבה ותזכה למצוות.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שלום כבוד הרב
    לאור מה שקראתי בשולחן ערוך "ולא יעשה כן אלה מי שמוחזק ומפורסם בחסידות" שולחן ערוך אוסר להניח מי שלא בדרגה הזאת ועוד דבר אותו אדם שמניח רבנו תם מעיד על עצמו שהוא מוחזק ומפורסם בחסידות..
    האם הארי הקדוש מתיר לכל אדם בכל מדרגה רוחנית? או שהוא אומר בתקופתו כי היום יש אנשים עם סמרטפון פתוח הולכים לאירועים מעורבים לא שומרים על נידה איך זה מסתדר עם "מוחזק ומפורסם בחסידות"?
    תודה כבוד הרב..

  2. זה היה בזמנם שמחמת היוקר והעוני לא כל אדם היה יכול לעשות זאת וזו היתה הנהגה של חסידים ואנשי מעשה, וכאשר אדם פשוט עשה זאת זה היה גאווה, היום שזה מנהג רווח מאוד אין יוהרה וכל אחד רשאי להניח.

  3. אני לא מדבר מבחינת יוהרה ..
    אני מדבר מבחינת מוחזק ומפורסם בחסידות כי מי שלא כזה שולחן ערוך אוסר "ולא יעשה כן" ומי שיש לו סמרטפון והולך לאירועים מעורבים הוא לא בדיוק חסיד…ויש לצערנו לא מעט כאלה..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל