לתרומות לחץ כאן

תשלום חופשה ופיצויים לר"מ שהתפטר

שאלה:

א. ר,מ בישיבה שמקבל את משכורתו בכל 10 בחודש. עזב את מקום עבודתו לאחר יום הכיפורים תשע"ט. {חודש ספטמבר} עכשיו ב- 10 באוקטובר האם צריך לקבל את התשלום עבור אוקטובר או שכיון שעזב מרצונו אינו זכאי לקבל תשלום זה? {האם התשלום על תשרי וקצת חשון שייך להבא או על העבר?}
ב. הר"מ שהיה עובד לא רשמי -וללא תלוש מסודר כחוק. {היה מקבל "בשחור" הוא עזב מרצונו לאחר שעבד בישיבה במשך שנה וחצי .. האם זכאי לקבל פיצויים מהישיבה , או לא?
ג. אדם שנתן תרומה ונותן עדיין בהוראות קבע תרומות נוספות בהתחייבות על סך 10000ש"ח עבור קניית מבנה חדש לישיבה. בינתיים הישיבה נסגרה .ראש הישיבה פתח ישיבה חדשה ובמקום אחר לגמרי. האם יכול לבטל את הוראת הקבע שלו עבור מבנה הישיבה הנ"ל?

תשובה:

שלום וברכה,

עובד שעבד חלק מחודש ובשאר החודש היה בין הזמנים, זכאי העובד לקבל שכר מלא עבור אותו חודש. ולכן אם עבד כמה ימים מהחודש יש לשלם על כל החודש. במקרה שלכם הר"מ עבד עד אמצע ספטמבר, והחופש מסתיים בדיוק ב9 לאוקטובר, ולכן מגיע לו שכר על אוקטובר, מלבד על היום האחרון 10 לאוקטובר שלא הגיע לעבוד בא' חשוון.

אין הבדל אם עבד בשחור או בתלוש, העובד זכאי לפיצויים ככל עובד רגיל. ולכן אם נהוג לשלם גם לעובד שהתפטר מעצמו, הרי שיש לשלם לו פיצויים.

מסתבר שישיבה שנסגרה והראש ישיבה פתח ישיבה חדשה, נחשב למוסד אחר, ולא חייב להשלים התחייבותו לישיבה החדשה.

בהצלחה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל