לתרומות לחץ כאן

בחינה בבית הספר בשמיני עצרת – מה עושים?

שאלה:

לכבוד הרב ,
אני תלמידה שגרה בגולה, אבל אני שומרת שבת וחגים. בימים שיש בית ספר וחג באותו זמו, אני מפספסת בית ספר ונשארת לשמור חג בבית, ומשלימה את כול מה שסיימתי כשהחג נגמר. זה הרבה עבודה, אבל ברור שאבא שלנו בשמים שווה את זה.
יש לי אתגר שאני לא יודעת מה לעשות בו. יש לי בחינה מאוד גדולה בסוֹצִיוֹלוֹגִיָה שאני לא יכולה לפספס, אבל זה ביום שני, שזה שמיני עצרת.
הפרופסר היה נותן לי לפספס אותו בגלל שזה חג, אבל בשביל זה אני הייתי צריכה לשלוח לו אימייל עם כול הימים שהייתי מפספסת ברשימה, בשבועיים הראשונים של הקורס אם אני רוצה את ההזדמנות להשלים את המבחניםת או כול דבר אחר שאני הולכת לפספס. אני כבר במחצית הקורס, ורק עכשיו אני שמה לב ששחכתי לגמרי לשלוח את האמייל הזה.
הפרופסר עצמו לא יהודי, ומאוד נוקשה ו"לפי הספר", כמו שאומרים, אז אין מצב (באמת אין מצב) שהוא יתן לי להשלים את המבחן, ובלי המבחן הזה אני לא יכולה לעבור את הקורס.
מה לעשות???
כול היום אני חושבת ומתאבלת על, ואני צריכה עזרה.
אני באה ממשפחה חילונית, ובגיל 12 אני לקחתי על עצמי, לבד, לשמור כשרות, שבת, וחגים. לאט לאט גרמתי לאמא שלי גם לחזור בתשובה, ואני כך שמחה וגאה על איפה שהגענו ביחד, אני ואלוקים.
החג הוא עוד 4 ימים, אז אני כול כך יודה לך אם תענה הכי מהר שאפשר.
תודה רבה, מוריה.

תשובה:

שלום וברכה!

אין לי ספק שבורא העולם גאה בך! הנסיון לא קל, אבל ודאי חלילה חלילה ושוב חלילה, לפגוע בקדושת החג ולעשות מבחן ביום טוב שהוא איסור גמור בלי שום ספק. תשלחי לו בקשה פצירה במיוחד ותסבירי לו שדת זה דבר שלא ניתן לעשות בו שום ויתורים, ואכן שגית שלא שמת לב שהמבחן יוצא בחג, תסבירי לו שהלוח העברי שונה מהלועזי וזה מבלבל, אתפלל להצלחתך שבעזרת ה' יסכים לדחות לך את המבחן, ובכל מקרה, גם אם לא יסכים, היי בת גאה לאבינו שבשמים, ואל תחללי את החג בשום אופן.

חג שמח ושיהיו תמיד הצלחות רבות ושפע בכל הענינים.

תמיד נזכור שהשפע מאת ה' יתברך, ויבוא דוקא על ידי שמירת המצוות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל