לתרומות לחץ כאן

ילדים של כהן וגרושה שהתחתנו ברבנות

שאלה:

שלום לרבנים ולדיינים,
יש לי שאלה בעניין כהן וגרושה.
אני אלמנת מלחמה. עברתי חליצה ונישאתי לכ"ץ. התרגשנו ולאחר מכן נישאתי לכהן. שמו לא כהן, מכוון שהוא רצה שנתחתן הוא הביא עד שקר שהעיד שהוא לא כהן וכך נישאנו. נולדו לנו בן ובת. רציתי לדעת אם עצם עדות השקר פוסלת את הנישואים ואם כן האם זה משנה את המצב של הילדים שהם נקראים כהנים חללים או לא.
אודה מראש על תשובתכם.

תשובה:

שלום רב,

גרושה כמובן אסורה לכהן מדאורייתא. יש מחלוקת בראשונים, האם האיסור מהתורה נאמר רק לאחר קידושין, או גם במקרה שהם חיים כך ללא קידושין. לדעת הרמב"ם האיסור מהתורה הוא רק לאחר קידושין. כלומר, אם הייתם חיים כך בלי קידושין לדעת החולקים על הרמב"ם אין הבדל, והאיסור היה מהתורה. ולדעת הרמב"ם האיסור היה רק מדרבנן. בגלל שהחמרתם על עצמכם להתחתן "זכיתם" גם לדעת הרמב"ם באיסור דאורייתא, בכל פעם שאתם מקיימים יחסי אישות…

לעצם השאלה, העדות ברבנות שאינו כהן ושהוא רווק, אינה רלוונטית כלל לתוקף הקידושין. הקידושין תקפים. ובכל מקרה הילדים חללים. מצופה ממכם שלא לגרום נזק של יחוס לדורות העתיד. ותדאגו לכך, שהבנות שלכם לא יתחתנו עם כהנים. והבנים, ילדיהם גם נחשבים לחללים, כלומר, שהנכדות אסור להם להתחתן עם כהנים.

אנשים שומרי מסורת ברמה כזו או אחרת, באים להתחתן ברבנות כי הם סומכים על הרבנות שהיא עושה כל מה שהם יכולים כדי שאם הם מאשרים נישואין, הצד השני יודע שאכן הכל כשר וישר… לכן, אילו לא הייתם מתחתנים ברבנות, עוד היה אפשר איכשהו לומר, "בעיה שלהם שיבררו".. אבל כאשר אתם נישאתם ברבנות ברמיה, כאילו גנבתם תעודת כשרות שלא מגיעה לכם.. סליחה על הבוטות והנחרצות. אבל כיצד את סבורה שאני אסתכל על המעשה הזה, אבל כיצד אני יכול להיות סמוך ובטוח שהנכדים שלי יתחתנו כדת משה וישראל? אם יש אנשים שפועלים בצורה כזו?

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל