לתרומות לחץ כאן

מדוע נשים שאינן הולכות בדרך התורה מצליחות יותר ממני?!

שאלה:

שלום כבוד הרב.
אני חוזרת בתשובה כבר למעלה מ 9 שנים בעודי בת 26 .
אני נשואה לגבר דתי כמוני ותמיד ידעתי שבית יהודי וכשר בדרך התורה זה מה שאני רוצה.
אחד הדברים שהכי היו לי קשים בחזרה בתשובה זה נושא הצניעות היה לי קשה להפטר מהשיזוף מהבגדים ים ובגדים החשופים.
ובכול זאת שעשיתי את זה אומנם הרגשתי טוב עם עצמי אבל עש היום אני רואה בנות שהולכות בפיצוץ ואף מתפרסמות מזה והופכות לדוגמניות מצליחות שמרוויחות סכומי עתק בזמן שנשים כמוני הולכות בצניעות ומתקשות לסגור את החודש או אפילו מיותרות על מסעדות כדי לכסוך.
ואז בא הערעור! למה הן שהולכות בדרך פריצות מרוויחים כסף ויכולות לחיות בכבוד וברווחה ואילן אנחנו בנות מלך שהולכות בדרכו לא חיות בכבוד ומתקדמת בפרנסה? למה כל שנה אנחנו מנות ומתח נמוך לשנה טובה בעודם לא מנות בכלל והשנה שהן מדהימה והן נשואות והכנסות להריון בחוץ ומרוויחות הרבה כסף? אני ממש אשמח לקבל תשובה שתחזיק אותי

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את הכאב שבשאלה שלך. למעשה כבר ירמיהו הנביא שואל מדוע דרך רשעים צלחה… והתשובה היא שאנחנו לא יודעים חשבונות שמים, לפעמים אדם מצליח מאוד בעולם הזה כדי לתת לו שכר כאן בעולם הזה על הקצת מצוות שעשה, ובעצם זה העונש הכי גדול שיכול להיות, משום שיפה שעה אחת בעולם הבא מכל חיי העולם הזה! ולעומתו צדיק מתקשה כאן בעולם הזה כדי לכפר מקצת חטאיו, כדי לבוא נקי לעולם הבא ששם זה השיא של כל השיאים! כך מבאר הרמב"ן בשער הגמול.

כמו כן חשוב מאוד להבין! האושר בעולם הזה אינו תלוי במידת ההצלחה הכספית או החברתית, חיי המשפחה בציבור הדתי יפים לאין ערוך! כל אותם שלבושות בצורה שכזו, ואין להן טיפת אימון הדדי בבית, אולי החיים שלהן מלאי אקשן יחסית, אבל אושר אין שם, זה רק נוצץ מבחוץ אבל רקוב לגמרי מבפנים! אם תעמיקי בזה תראי שזה נכון לגמרי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל