לתרומות לחץ כאן

צום בהריון בסיכון גבוה

שאלה:

אשתי בחודש 6 להריונה עם 5 ילדים ב"ה . בשנים האחרונות עברה 2 הפלות טבעיות. בהריון הנכחי, בט' באב (שבו היא צמה) היא התחילה לדמם, ובבית החולים ראו שיש לה מעין שטף דם (הימטומה). מט' באב ועד היום היא עדין מדממת, למרות שהדימום הולך ונחלש. בהתחלה היא דיממה כל יום ועכשיו יש הפסקות של כמה ימים בין דימום לדימום. היא לא מצליחה ליצור קשר עם רופא על מנת להתייעץ בקשר ליום כיפור.

מה עושים?

תשובה:

שלום וברכה

לדעתי היא חייבת לשתות שיעורים, מעט פחות מארבעים מ"ל פעם בעשר דק', וכיון שאין הבדל מה שותים שתשתה מיץ ענבים טבעי שזה מחזק. אם היא תתחיל בכך מיד על הבוקר אני לא רואה סיבה לבעיה, שתגיע באופן זה לליטר וחצי, ולא להתרשל, פעם בעשר דק' לשתות את הכמות הנ"ל כדי שלא תגיע למצב שתזדקק לשתייה מרובה יותר. יש בבתי הוראה היום כוסיות מתאימות, אם נגיש לכם כדאי להשיג, אם לא, תיקח כוסית ליקר ותבדוק במזרק [דוקא במזרק שהוא מדוייק ולא בבקבוק תינוק שאין קשר בין המציאות למה שכתוב עליו, מנסיון…], ותסמן עם לורד וכדומה. לאכול היא אינה זקוקה וממילא אסור.

בהצלחה רבה ולידה קלה בעיתו ובזמנו!

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תודה,

    הצלחתי ליצור קשר עם רופאת נשים (חילונית), והיא טוענת שלדעתה אין לצום השפעה ואני יכולה לצום. איני יודעת כ"כ מה לעשות כעת?

  2. אוקי, לא שאני מזלזלת חלילה בדעת הרב, ומה גם שדבריו נשמעים הגיונים, אבל יש מקור לזה שרב יכול ללכת נגד דעת הרופא בנוגע לצום? זה לא תלוי רק ברופא ובחולה עצמו?

  3. שאלתי בענין הפלות חוזרות את ד"ר זוסמן הידוע בירושלים לפני כמה שנים וטען שבהחלט יש לחשוש, אמנם פר' יגל מהדסה הר הצופים פקפק בזה מאוד לגבי הפלות מוקדמות, אבל כאן שיש גם דימומים וכו', נראה לי ברור שכך יש לנהוג.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל